ظرفیت‌ بیمارستان‌های فارس در حال تکمیل است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به روند افزایشی آمار مبتلایان به کووید19 در استان فارس، هشدار داد که ظرفیت پذیرش این بیماران در بیمارستان‌های فارس در حال تکمیل است.

ظرفیت‌ بیمارستان‌های فارس در حال تکمیل است

مهرزاد لطفی، چهارشنبه 11 تیر در جلسه ستاد مبارزه با کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با گلایه از بی توجهی بسیاری از مردم استان فارس به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و کاهش حساسیت جامعه نسبت به شیوع ویروس کرونا، از مواجهه با موج فزاینده مبتلایان کرونا و نیاز به بستری آنها خبر داد.

او، اضافه کرد: با توجه به افزایش تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا، ظرفیت بیمارستان ها در حال تکمیل است و با ادامه این روند مجموعه سلامت فارس برای خدمت رسانی بهداشتی و درمانی با چالشی بزرگ روبرو می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سهل انگاری در رعایت مسایل بهداشت فردی و اجتماعی و حضور مردم در مکان های شلوغ، دورهمی های خانوادگی، مراسم عروسی و عزاداری بدون رعایت اصول بهداشتی را عامل گسترش بیماری کووید۱۹ برشمرد.

لطفی، با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک در زمان خروج از منزل و پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و پر رفت و آمد، از مردم استان خواست برای مقابله با ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری با مجموعه سلامت فارس همکاری کنند.

رئیس علوم پزشکی شیراز، افزود: تمام مدیران دانشگاه، پزشکان، پرستاران، کادر درمانی و کارشناسان بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیشتر کروناویروس و حفظ سلامت همه افراد جامعه با تمام توان در تلاش هستند و رعایت اصول بهداشتی از سوی هم استانی های عزیز می تواند پشتوانه و امید مدافعان خط مقدم سلامت برای شکست این ویروس منحوس باشد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها