نامه عربستان به شورای امنیت:

ایران عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه و جهان است!

عربستان سعودی در جدیدترین اقدام ضدایرانی خود، نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرد.

ایران عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه و جهان است!

عربستان سعودی در نامه‌ای به شورای امنیت از اقدامات ایران در منطقه گلایه کرد.

بر این اساس، در این نامه آمده است: ایران در عین حال که ثبات و امنیت خاورمیانه را به مخاطره انداخته است، با اقداماتش تهدیدی برای ثبات جهانی است.

نامه تاکید دارد: جنبش انصارالله یمن از موشک‌های ساخت ایران برای هدف قرار دادن خاک عربستان استفاده می‌کند. یمنی‌ها یک هزار و ۶۵۹ بار به خاک ما حمله موشکی کرده اند.

عربستان در این نامه خاطر نشان کرده است: ایران بزرگترین تامین کننده تسلیحات برای گروه‌های نیابتی خود در عراق، سوریه و لبنان است. همچنین یمنی‌ها با تسلیحاتی ایرانی مسلح شده اند. ما امیدواریم ایران همانند یک کشور عادی رفتار کند و به قوانین بین المللی احترام بگذارد.

گزافه گویی‌های مقامات سعودی در حالی مطرح می‌شود که بیش از ۵ سال است مردم بی دفاع یمن زیر آماج حملات وحشیانه این کشور قرار دارند. همچنین عربستان که مروج تفکر وهابیت است، بزرگترین حامی مالی و فکری تروریسم در خاورمیانه و جهان است. داعش، القاعده، بوکوحرام، جبهه النصره و بسیاری دیگر از گروه‌های تروریستی دارای تفکر وهابیت هستند و از سوی عربستان حمایت مالی می‌شوند. همچنین در ابعاد جهانی، ۱۵ تن از ۱۹ عامل حملات یازده سپتامبر ملیت سعودی داشتند و براساس اطلاعات افشا شده با سفارت عربستان در واشنگتن در ارتباط بودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رضا
    0

    سلام. دولت آل سعود رو به زوال و ازهم پاشیدگی می باشد.با ایجاد جنگ علیه حاکمیت یمن فرار رو به جلو و کرده و هر لحظه نیز به پایانش نزدیکتر میشود.ابزار تبلیغات مجآزی میتواند این کشور و دولتمردان آن را منزوی کند.بطور مثال زمانیکه میخواهند امتیاز یک تیم فوتبال اروپایی را بخرند بهترین زمان است که به هواداران آن تیم با ارسال تصاویر کشت و کشتار یمنی ها بفهمانیم که شادی شما به چه قیمتی برایتان بدست می آید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها