شانس پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ چند درصد است؟

دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر همه مراجعی که در حال نظرسنجی هستند از سپاه و وزارت اطلاعات گرفته تا دانشگاه تهران، حتی رسانه‌های مستقل، شانس و اقبال احمدی‌نژاد را ۷۰ درصد اعلام می‌کنند.

شانس پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ چند درصد است؟

احمد خورشیدی آزاد، چهره نزدیک به رئیس دولت نهم و دهم و دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی، در پاسخ به این سوال که آیا اطلاع دقیقی دارید دلایل پیشین رد صلاحیت احمدی‌نژاد در انتخاباتِ گذشته از سوی شورای نگهبان، کم و یا برطرف شده است؟ و براساس استناد به چه چیزی اعلام کردید احمدی‌نژاد تائید صلاحیت می‌شود، گفت: لازم است در این باره به چند نکته اشاره کنم. یکی این که خود احمدی‌نژاد نه رسما اعلام نکرده و نه در جایی اظهار نکرده می‌خواهد کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شود. سخنگوی وی هم در این باره، چیزی نگفته است.

او به مصاحبه اخیر احمدی‌نژاد با رسانه آمریکایی‌ و ابراز تمایل وی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: گرچه احمدی‌نژاد گفته: «من برای خدمت به ایران آماده هستم» اما به نظر بنده این گفته بدین معنا است که اگر زمینه فراهم باشد، احمدی‌نژاد کاندیدا خواهد شد.

شانس و اقبال احمدی‌نژاد ۷۰ درصد اعلام شده
این چهره نزدیک به احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید در حال حاضر زمینه فراهم است؟ تصریح کرد: نکته دوم این است که در حال حاضر همه مراجعی که در حال نظرسنجی هستند از سپاه و وزارت اطلاعات گرفته تا دانشگاه تهران ، همه اینها و حتی رسانه‌های زیر مجموعه کوچک‌تر و مستقل، شانس و اقبال احمدی‌نژاد را ۷۰ درصد اعلام کرده و می‌کنند از این رو همه این را می‌دانند.

او ادامه داد: نکته سوم اینکه، وقتی به کف خیابان هم نگاه می‌کنیم همین میزان صدق می‌کند. به بیانی دیگر اکثریت مردم خواهان این هستند که احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ حضور یابد. اینکه احمدی‌نژاد گفته از سوی مردم در فشار است، باید بگویم بنده ده‌ها یا صدها مورد را با چشم خود دیدم که در سفرهایی که احمدی‌نژاد می‌رفت یا در تماس‌های تلفنی که با من گرفته می‌شد، همچنین ارتباطاتی که با من دارند همه می‌گویند سردار از دکتر بخواهید به میدان بیاید. از این رو این بحثی روشن است.

احمدی‌نژاد برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ قانع است
احمد خورشیدی آزاد اضافه کرد: اما از سوی دیگر، بحث تأیید صلاحیت مطرح است. در مورد احمدی‌‎نژاد، هیچ موردی وجود ندارد که صلاحیتشان را رد کنند مگر مصلحت‌هایی که گاهی نظام در نظر می‌گیرد که منطق خودش را دارد. این بحثی که گفتم اگر احمدی‌نژاد، قانع شود برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شرکت کند که به نظر من قانع هم هستند. به بیانی دیگر اگر او تصمیم به حضور داشته باشد معنایش این است وی معضل صلاحیت را حل کرده که می‌‌خواهد به میدان رقابت انتخاباتی پا بگذارد در غیر این صورت چه معنی دارد که به عنوان مثال بنده نوعی بدانم، تأیید نمی‌شوم و بعد بخواهم جایی کاندیدا شوم.

این چهره نزدیک به رئیس دولت نهم ودهم در پاسخ به این سوال که آیا ۸ سال زمان برای پیاده‌سازی طرح‌ها و برنامه‌های احمدی‌نژاد کافی نبوده است؟ تصریح کرد: سخن شما کاملا درست است. به عبارتی ما همین تحلیل را درباره برخی افراد دیگر هم داریم بنابراین سخن شما را تایید می‌کنم.

او ادامه داد: به هر حال نه تنها احمدی‌نژاد، بلکه هر فرد دیگری برای انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند کاندیدا شود. به نظر من اگر این بار مردم به برنامه و شعار رأی ندهند ما بسیار باختیم. اوضاع و احوال ما اوضاع و احوال عادی نیست. نه بحرانی است نه عادی بلکه غیر عادی است و این وضعیت نیاز دارد به فردی که اولا برنامه‌های جامع، راجع به مشکلات کشور داشته باشد، برنامه‌هایی که عملیاتی و قابل لمس باشد و عدد و رقم آن معلوم باشد رای بدهیم.

خورشیدی تاکید کرد: من از جنابعالی و همه دوستانی که در رسانه کار می‌کنند عاجزانه تقاضا می‌کنم از همه و آنهایی که می‌خواهند بیایند بپرسید می‌خواهند چه اقداماتی انجام دهند؟ بنده به کسی رأی می‌دهم که برنامه داشته باشد و برنامه‌اش قابل قبول و قابل پیاده شدن باشد. از این رو چنانچه برنامه‌ای قابل پیاده شدن نباشد به هیچ کدام رأی نخواهم داد. بنابراین احمدی‌نژاد هم مستثنی از این قضیه نیست و با توجه به اینکه احمدی‌نژاد ۸ سال رئیس جمهور بوده، بالاخره خدماتی انجام داده و طبیعی است که اشکالاتی هم داشته است.

احمدی‌نژاد پیشروتر از افراد دیگر است یعنی حداقل ۵۰درصد جلوتر از بقیه است. به این دلیل که مشکلات را از نزدیک مشاهده کرده و با آن آشنا است. او افراد را می‌شناسد و اینکه چگونه باید این افراد را برای حل این مشکلات سازماندهی کند می‌شناسد

احمدی‌نژاد هم مثل بقیه باید اکشن پلن داشته باشد
دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی عنوان کرد: احمدی‌نژاد پیشروتر از افراد دیگر است یعنی حداقل ۵۰درصد جلوتر از بقیه است. به این دلیل که مشکلات را از نزدیک مشاهده کرده و با آن آشنا است. او افراد را می‌شناسد و اینکه چگونه باید این افراد را برای حل این مشکلات سازماندهی کند می‌شناسد. ممکن است احمدی ‌نژاد روی کار بیاید، ۸۰، ۹۰ درصد وزرا را به کار نگیرد و افراد جدید بیاورد. بر این اساس فکر می‌کنم برنامه دارد. گرچه برنامه‌هایی که هم خدمت مقام معظم رهبری نوشته برای حل مشکلات کشور راه حل را گفته است اما این راه‌ها، راه‌های کلی است و باید مصداقی، اکشن پلن، پروژه و یا برنامه اقدام باشد. مثلا احمدی نژاد یا هر کس دیگری می‌خواهد بیاید در صحنه ریاست جمهوری باید به ما یعنی مردم بگوید که برنامه‌اش برای کاهش تورم، فقر، گرسنگی، بیکاری جوانان و حل مشکل آب و قاچاق و... چیست. مثلا بگوید من اگر بیایم در طول ۴ سال نرخ بیکاری را از ۱۳ درصد کاهش می‌دهم به ۵ درصد و بعد هم بگوید چگونه چه پروژه‌هایی را اجرایی می‌کند؟ بنابراین ادعای صرف هم قابل قبول نیست.

او با بیان اینکه رشته تحصیلی بنده اقتصاد و حوزه کاری‌ام در توسعه است، گفت: احمدی‌نژاد و هر کس دیگری بخواهد بیاید باید هم شعارش معلوم باشد هم اهدافش باید معلوم باشد و هم پروژه‌هایش.

فساد مالی دولت احمدی‌نژاد را قبول ندارم
این چهره سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که در حالی احمدی‌نژاد تمایل به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دارد که از یک سو به بسیاری سوالات در مورد فسادهای مالی رخ داده در دوران ریاستش و همچنین درباره مشایی و بقایی پاسخی نداده، وی چه زمانی به این سوالات و ابهامات افکار عمومی پاسخ خواهد داد؟ و از سوی دیگر به نظر نمی‌رسد از سوی جریان اصولگرا مانند گذشته حمایت شود، گفت: بنده به عنوان یک شخص مطلع می‌گویم، بسیاری از این سوالات را رسانه‌های زیرمجموعه احمدی‌نژاد پاسخ دادند. در بحث بقایی و مشایی و غیره نمی‌خواهم بگویم بدون اشکال و ایراد است یا جواب‌هایی که داده شده همه را قانع کرده است یقینا یک سری سوال‌ها همچنان وجود دارد که جامعه هنوز قانع نشده است. بنابراین هیچ اشکالی هم ندارد که احمدی‌نژاد به این سوالات پاسخ دهد. به نظر من نیز باید جواب بدهد. البته من فساد مالی دولت احمدی‌نژاد را قبول ندارم چراکه دولت احمدی نژاد براساس آماری که سازمان‌های بین‌المللی و داخلی دادند، بسیار کمتر از سایر دولت‌ها بوده است. این موضوع را مقام معظم رهبری بارها گفتند که موفق‌ترین دولت از زمان مشروطه تاکنون بوده است.

خدمات احمدی‌نژاد را نمی‌توانیم نادیده بگیریم همان‌گونه که خدمات خاتمی را نمی‌توانیم نادیده بگیریم
او ادامه داد: بنابراین نمی‌توانیم خدمات بزرگی که انجام شده در دولت احمدی نژاد را نادیده بگیریم همانگونه که نمی‌توانیم خدمت خاتمی را در کشف عسلویه و به راه انداختن بزرگ‌ترین منبع گازی کشور نادیده بگیریم. در واقع هر خوبی را باید خوب بدانیم ولو از رقیب باشد، هر بدی را بد بدانیم حتی از دوست. یا مثلا خدماتی که در دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی انجام گرفت که کسی نمی‌تواند اینها را نفی کند. نفی کردن خدمات دیگران چیزی غیر منطقی است. فرض کنید همه کارهای خوبی که آقای روحانی انجام داده بگویم بد است، بنده هرگز چنین کاری نمی‌کنم همین دولت روحانی هم کارهای خوبی داشته است. لذا با بحث پاسخ به سوالات از سوی احمدی‌نژاد موافقم که باید پاسخ داده شود.

او درباره انتشار کتاب ناگفته‌های احمدی‌نژاد نیز اشاره کرد: احتمالا اجازه نشر پیدا نکرده است.

منبع: برنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • کاربر ناشناس
    0

    الهی کاندید بشه واگر کاندید بشه حتما افراد درستکار به ایشان رای میدن وخداوند برای رفع این همه مشکل بهش کمک کنه

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      درود بر احمد نژاد

  • زردشت
    0

    دکتراحمدی نژادمردعمل ودلسوزمردم وغیرتمندایران الاصل می باشدخدایارویاورش باشد

  • پرشین
    0

    باسلام طرف صحبتم با مردمه باکسایی که پیام میدن نمیگم احمدی نژاد فرد بدیه حرف اینه چرا ما ایران ها همیشه دنبال منجی میگردیم چه قدیم ها چه حالا ریس جمهوری میخوایم باسواد کار بلد ونترس مثل حاج آقا ترامپ بی پدر ۴ اومده هر وعد های داده عمل کرد در مورد ایران مثل مرد گفت برجام برای امریکا چی داره زد بیرون در حالی که بقیه شرکا مانی مبردن ولی امریکا هیچی ریس جمهور وطن پرست میخوایم اگه مردش هست این احمدی نژاد گر چه تو ایران نداریم همچنین آدمی باشه من یکی رای میدم

  • ...
    0

    به احمدي نژاد راي نديم ، به كي بديم آخه ... بين بد و بدتر بايد ، بد و انتخاب كرد ديگه ....

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      تمام رئیس جمهور ها رو تو یه کفه ترازو بذارید، و نصف احمدی‌نژاد نژاد رد تو کفه ی دیگه ترازو بذارید، باز احمدی‌نژاد رییس جمهور آینده است. وسلام

    • کاربر ناشناس
      0

      تمام رئیس جمهور ها رو تو یه کفه ترازو بذارید، و نصف احمدی‌نژاد نژاد رد تو کفه ی دیگه ترازو بذارید، باز احمدی‌نژاد رییس جمهور آینده است. وسلام

  • کاربر ناشناس
    0

    صد در صد احمدی نژاد

  • کاربر ناشناس
    0

    احمدی نژاد کبیر

  • علیرضا منتظر الرای از مبارکه اصفهان
    0

    ریاست جمهوری به عنوان دومین مقام پس از رهبری در جمهوری اسلامی ایران بوده که طبق قانون اساسی وظیف مهمی را بر عهده داشته .ریاست جمهوری به عنوان هماهنگ کننده قوای سه گانه در کشور وبالاترین مسئول اجرایی کشور است .در انتخابات ریاست جمهوری اصولا" باید اشخاصی کامدیدای این پست ومقام باشند که توانایی لازم راومحبوبیت مردمی را داشته باشد .آقای مصطفی علیرضایی از دبیران مجرب وکارکشته آموزش وپرورش بوده که قریب به دو دوره به عنوان شخصی که توانایی ولیاقت لازم را جهت ریاست جمهوری داشته وردای ریاست جمهو ری برازنده ایشان بوده .او مدتی بعنوان ریاست شعبه دوم سورای حل اختلاف مبارکه .مدتی بعنوان رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرستان مبارکه وزرین شهر وکارشناس رسمی دادگستری وعضو حقوقی فرمامداری مبارکه وآموزش وپرورش مبارکه بوده که هکتارها متر وجریب از زمین ها را به بیت المال برگردانده واکنون بر اساس لیاقت وشایستگی که دارد واحساس مسطیولیتی که نموده خود را کاندید ریاست جمهوری اسلامی نموده .ایشان میلما دارای قریب به بیش از سی وچند میلیون رای خواهد بود که شور ونشاط ایجاد خواهد نمود

  • بازوند
    0

    اقای احمدی نزاد به همه ایران خدمت کرد بیشتر روستاها را اباد کرد واقعا همه مردم راصاحب خانه کرد.بیشترجاده ها و ازادراهها را احداث کرد.سهام عدالت ویارانه به مردم داد.رفتاراو پیامبر گونه بود.واقعا باید همه ایران به او رای بدهند.

  • علی دستجردی
    0

    احمدی نژاد محبوب دل مستضعفان

  • محمد
    0

    جناب دکتر فرزند دلسوز این مملکت است .در دوران دفاع مقدس ازجان مایه گذاشت.حقوق معلمان را اضافه کرد...و....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها