کرونا اهدای خون در یزد را 13 درصد کاهش داد

مدیر کل انتقال خون استان یزد با اشاره به کاهش ۱۳ درصدی اهدای خون در این استان به دلیل شیوع کرونا در سال جاری، جایگاه این استان از لحاظ اهدا کنندگان خون در کشور را سوم خواند.

کرونا اهدای خون در یزد را 13 درصد کاهش داد

دکترنقی تقوائی، با بیان این‌که طی سه ماهه امسال ۱۱ هزار و ۸۵ نفر به مراکز انتقال خون در استان یزد مراجعه کردند، اظهار کرد: از این تعداد هشت هزار و ۶۹۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی، ۶۴.۵ دهم درصد اهدا کنندگان سه ماه امسال را مستمر، ۲۴.۹ دهم درصد با سابقه و ۱۰.۶ دهم درصد بار اولی دانست و افزود: از مجموع اهدا کنندگان ۹۶.۶ دهم درصد مرد و مابقی زن بودند.

مدیرکل انتقال خون یزد، با اشاره به اختصاص رتبه سوم اهدا خون کشور به این استان، گفت: در سه ماهه اول امسال به علت شیوع ویروس کرونا و همچنین روزه داری مردم در ماه رمضان، اهدای خون در استان نسبت به مشابه سال گذشته، ۱۳ درصد کاهش یافت.

دکتر تقوایی، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و کاهش اهدا خون گفت: با مدیریت مصرف خون، سیزده هزار و ۵۷۲ واحد خون و فرآورده های آن به مراکز درمانی ارسال شد و انقتال خون استان توانست تمام درخواست های مراکز درمانی را به صورت صد درصد پاسخگو باشد که این به همت بالای اهداکنندگان خون بر می گردد که بسی جای تقدیر و تشکر دارد.

وی، تصریح کرد: همچنین هزار و ۵۵۳ واحد خون و فرآورده های آن به استان های همجوار که اعلام نیاز کرده بودند، ارسال گردید.مدیر کل انتقال خون استان با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا مراجعه به مراکز انتقال خون کاهش داشته است خاطر نشان کرد: شهروندان با اطمینان خاطر کامل جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

تقوایی، در پایان با اشاره به ساعت فعالیت مراکز انتقال خون در استان گفت: انتقال خون یزد واقع در صفاییه، از ساعت۷:۳۰ تا ۱۹ و مرکز ثابت خونگیری آزادشهر نیز از ساعت ۸صبح تا ۱۲و۳۰دقیقه و همچنین مراکز خونگیری شهرستان‌ اردکان از ساعت ۷و۳۰ دقیقه تا ۱۳و۳۰دقیقه و شهرستان میبد از ساعت ۸تا ۱۲و۳۰دقیقه آماده خونگیری هستند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها