افزایش موارد عفونت تنفسی در خراسان جنوبی/فاصله گذاری ها رعایت شود

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری کرونا ویروس در خراسان جنوبی از افزایش موارد عفونت تنفسی در استان طی دو هفته اخیر خبر داد و گفت: مردم ضمن استفاده از ماسک فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

افزایش موارد عفونت تنفسی در خراسان جنوبی/فاصله گذاری ها رعایت شود

غلامرضا شریف زاده، صبح سه شنبه اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات ارائه شده تا روز هشتم تیرماه میزان بروز تجمعی ویروس کرونا در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۶۲ نفر بوده است.

وی، ادامه داد: این آمار در خراسان جنوبی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۶۰ نفر بوده که خوشبختانه ۱۰۰ واحد از میانگین کشوری پایین‌تر است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی، با بیان اینکه از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا در کشور به طور متوسط هر روز ۱۷۵۳ مورد بیمار جدید مبتلا و متأسفانه ۸۳ مورد مرگ در هر روز اتفاق افتاده است، عنوان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات ارسالی وزارت بهداشت نسبت مرگ و میر در کشور ۴.۷۲ درصد و در استان خراسان جنوبی این مورد کمتر از میانگین کشوری یعنی ۲.۴ درصد بوده است.

شریف زاده، از افزایش بیماران تنفسی مراجعه کننده به بیمارستان‌های استان طی دو هفته اخیر خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۹۰ بیمار تنفسی و ۶۷ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

بیرجند و طبس همچنان در وضعیت قرمز

وی، در خصوص آخرین رنگ بندی وضعیت استان هم بیان داشت: شهرستان‌های بیرجند و طبس همچنان در وضعیت قرمز (بسیار پر خطر) هستند.

شریف زاده، با بیان اینکه شهرستان‌های بشرویه، سربیشه، فردوس و قاین در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند، ادامه داد: شهرستان‌های خوسف، زیرکوه و نهبندان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.

به گفته وی، شهرستان‌های درمیان و سرایان در وضعیت سفید (کم خطر) قرار گرفته‌اند.

شریف زاده، با بیان اینکه موارد عفونت تنفسی در سطح استان در حال افزایش است، گفت: از هم استانی‌های عزیز تقاضا می‌شود با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم شرکت در تجمعات، اجتناب از مسافرت‌های غیر ضرور و به ویژه استفاده از ماسک در محیط‌های شغلی و تجمعات، از شیوع این بیماری جلوگیری و ضمن حفظ سلامت خود و دیگران به همکاران پرتلاشمان در نظام سلامت فرصت استراحت و تجدید قوا را بدهیم.

وی، عنوان کرد: همچنین امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد کاهش بار مراجعین به واحدهای درمانی سطح استان باشیم.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها