۲۹ درصد جرائم فضای سایبری خراسان شمالی کلاهبرداری است

رئیس پلیس فتای خراسان شمالی گفت: کلاهبرداری ۲۹ درصد جرائم فضای سایبری استان را به خود اختصاص داده است.

 ۲۹ درصد جرائم فضای سایبری خراسان شمالی کلاهبرداری است

یوسف شاکری، اظهارکرد: طی سال جاری ۱۵۵ مورد جرم در فضای سایبری استان به وقوع پیوسته است، که به طور میانگین ۸۵ درصد از مجموع جرائم سایبری به وقوع پیوسته در استان توسط کارشناسان پلیس فتا کشف شده است.

وی، با اشاره به اینکه امسال ۲۰۷ فقره از پرونده های این حوزه کشف شده است، یادآورشد: در این رابطه ۳۵ نفر نیز دستگیر شده و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شده اند.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی، با بیان اینکه جرائم فضای سایبری استان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: میانگین زمانی کشف جرائم در پلیس فتا استان زیر ۲۰ روز است.

شاکری، عنوان کرد: بیشترین جرائم در حوزه فضای مجازی استان با ۳۶ درصد مربوط به برداشت اینترنتی، ۲۹ درصد مربوط به کلاهبرداری و مابقی هم مربوط به هتک حیثیت و نشر اکاذیب و نیز سایر جرائم است.

وی، با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی در کنار فرصت هایی که دارد مشکلاتی را نیز برای کاربران ایجاد می کند، افزود: وظیفه پلیس فتا رصد فضای مجازی و برخورد با هرگونه ناهنجاری و ایجاد نا امنی دراین فضا است در این راستا این موضوع با جدیت در دستور کار خود قرار داده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها