احداث ۵۷۸۷ واحد مسکونی در استان قزوین در طرح ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در طرح ملی مسکن با برنامه‌ریزی و ظرفیت‌سازی شورای تأمین مسکن استان احداث ۵۷۸۷ واحد مسکونی در استان قزوین اجرایی می‌شود.

احداث ۵۷۸۷ واحد مسکونی در استان قزوین در طرح ملی مسکن

ابراهیم مبارک قدم، در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور وزیر راه و شهرسازی در قزوین تصریح کرد: وزیر در این سفر از پروژه‌های ملی و استانی ازجمله محور قزوین- الموت به تنکابن، راه‌های روستایی حوزه الموت، گردنه سلطان‌بلاغ، سه‌راهی رحیم‌آباد دانسفهان و تقاطع ضیاآباد بازدید می‌کند.

وی، افزود: محور الموت تنکابن ۱۶۲ کیلومتر است که به‌طور میانگین فاز اصلی پروژه از قزوین تا معلم کلایه ۸۳ درصد و بقیه فازهای ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در استان قزوین نیز با حضور وزیر آغاز می‌شود، وزیر راه سال گذشته طی آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های سیاست جدید تأمین مسکن را به استان‌ها ابلاغ کرد.

وی، افزود: سهمیه استان قزوین ۹ هزار و ۴۸۱ واحد مسکونی بوده است، براین اساس اداره کل استان با هماهنگی مقامات استانی و شورای تأمین مسکن نسبت به برنامه‌ریزی و ظرفیت‌سازی احداث ۵ هزار و ۷۸۷ واحد مسکونی در استان اقدام کرده است، در مرحله اول هزار و ۹۴۵ نفر در قزوین ثبت‌نام کردند.

مبارک قدم، تأکید کرد: هم‌اکنون حدود ۳۰ هکتار اراضی موردنیاز برای ساخت‌وساز تأمین‌شده که ازاین‌بین ۲۸ هکتار در قالب تفاهم‌نامه کارگزاری به ستاد اجرایی حضرت امام و بنیاد مسکن استان تحویل داده شده است.

وی، بیان کرد: تأمین مسکن ملی در سطح ۱۱ شهر استان اجرایی می‌شود، عمده اراضی پیش‌بینی‌شده در مجموعه شهری قزوین نیز ناحیه منفصل مهرگان است که پیش‌بینی می‌شود از زمان آغاز عملیات اجرایی تا زمان تحویل ۲۴ ماه زمان ببرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها