کرمانشاهیان امسال سوار"تله‌کابین" می‌شوند

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری کرمانشاه از آماده سازی خط تله کابین کرمانشاه تا پایان امسال خبر داد.

کرمانشاهیان امسال سوار"تله‌کابین" می‌شوند

وحید شامبیاتی، با اشاره به شروع عملیات اجرایی پروژه تله کابین از اوایل اردیبهشت امسال گفت: این پروژه طی برنامه چهار ساله فاز بندی شده و قرار است فاز اول آن که شامل راه اندازی خط تله کابین است تا 22 بهمن و یا نهایتا تا پایان سال به بهره برداری برسد.

شامبیاتی، با اشاره به پیشرفت مطلوب این پروژه با گذشت دو ماه از شروع آن گفت: 12 پایه در این پروژه نصب می شود که هم اکنون مراحل نصب پایه هفتم آن در حال انجام است و اگر مشکل خاصی پیش نیاید خط تله کابین سر موعدد مقرر یعنی تا پایان امسال تحویل می شود.

وی، افزود: مسیر این پروژه 1500 متر است و اختلاف ارتفاع بین پایین ترین و بلندترین نقطه مسیر حدود 500 متر است.

شامبیاتی، رقم سرمایه گذاری در این پروژه را 170 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: در فاز اول این پروژه حدود 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری می شود.

وی، افزود: سرمایه گذار پروژه قرار است در دو سایت پایین و بالای پروژه، مجتمع های گردشگری تفریحی و نیز رستوران احداث کند که این اقدامات در سالهای آتی صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به تغییر مسیر خط تله کابین در سال 1397 گفت: مسیر اولیه تله کابین کرمانشاه با وجود دارا بودن مجوز از سوی میراث فرهنگی، به عنوان یک مانع میراثی شناخته شد و در همین راستا برای صیانت از آثار تاریخی طاقبستان، با وجود سرمایه گذاری بسیار در این مسیر، آن را تغییر داده و مسیر جدیدی برای آن تعریف کردیم.

شامبیاتی، تصریح کرد: مسیر جدید و فعلی تله کابین دارای مجوز از میراث فرهنگی بوده و با دارا بودن حدود هزار متر فاصله از حریم میراث فرهنگی تاقبستان، مانع میراثی محسوب نمی‌شود.

وی، افزود: طی جلسات مختلف با حضور کارشناسان میراث خط جدید تعریف شده و مجوزهای لازم در این زمینه از میراث فرهنگی اخذ شده و قرار بر این است در سایت بالای پروژه احداث پایه ها با حضور کارشناسان میراث فرهنگی صورت گیرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها