۷ طرح صنعت برق با اعتبار ۴۲۴ میلیارد تومان امسال در کرمان افتتاح خواهد شد

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای کرمان پویش «الف_ ب_ ایران» را یکی از سیاست‌های وزارت نیرو دانست و عنوان کرد: در قالب پویش «الف_ ب_ایران» امسال ۷ طرح با اعتبار ۴۲۴ میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد.

۷ طرح صنعت برق با اعتبار ۴۲۴ میلیارد تومان امسال در کرمان افتتاح خواهد شد

حمیدرضا حبیبی، ظهر امروز نهم تیرماه در جمع خبرنگاران صنعت برق را یک صنعت زیربنایی دانست و گفت: به دنبال یک ارتباط دو سویه با رسانه‌ها هستیم و امیدواریم رسانه‌ها صدای رسای مردم باشند تا ما بتوانیم از دغدغه‌ها و خواسته‌های مردم آگاهی پیدا کرده و آنها را جامه عمل بپوشانیم.

وی، با اشاره به شرایط سخت کشور و شیوع اپیدمی کرونا، اظهار کرد: سعی ما در این شرایط این بوده که تاجایی امکان است، خاموشی و قطعی برق نداشته باشیم تا مشکلی به مشکلات دیگر مردم اضافه نشود.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای کرمان پویش «الف_ ب_ ایران» را یکی از سیاست‌های وزارت نیرو دانست و عنوان کرد: در قالب پویش «الف_ ب_ایران» سال گذشته ۲۰۰۰ میلیارد تومان طرح تولید و انتقال توسط برق منطقه‌ای کرمان افتتاح شد که در این راستا امسال ۷ طرح با اعتبار ۴۲۴ میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد ضمن آنکه در سال جاری ۲۰ تفاهمنامه همکاری نیز با صنایع استان امضا کرده ایم.

وی، از موقعیت استراتژیک استان کرمان در کشور سخن به میان آورد و اظهار کرد: در حال حاضر استان کرمان پهناورترین استان کشور است و نقش مهم و حیاتی در جنوب شرق کشور بازی می‌کند.

حبیبی، مصرف برق استان کرمان را ۲۷۰۰ مگاوات اعلام کرد و افزود: ظرفیت عملی تولید برق استان کرمان ۲۹۴۵ مگاوات است گفتنی است که شبکه انتقال و فوق توزیع استان حدود ۸۶۵۰ کیلومتر بوده و ۱۲۲ پست انتقال و فوق توزیع در استان وجود دارد که برق تولیدی را از طریق این شبکه‌ها و پست‌ها به شبکه توزیع می‌رسانند

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای کرمان ۳۶ درصد برق مصرفی استان در بخش صنعتی، ۲۴ درصد در بخش خانگی، ۲۶.۷ درصد در بخش کشاورزی و مابقی مصارف خدماتی است عنوان کرد: ۲۲ مصرف کننده بزرگ برق استان از طریق شبکه‌های توزیع که بالغ بر ۸۰۰ مگاوات مصرف دارند، از طریق خطوط فشار قوی و به ‌صورت مستقیم برق خود دریافت می‌کنند و مابقی مصرف کنندگان از طریق خطوط فشار متوسط و فشار ضعیف خدمات برقی خود دریافت می‌کنند.

وی، با بیان اینکه استان کرمان در ذونقه طلایی تابش خورشید در کشور قرار دارد که یک موقعیت بسیار مناسبی است که باید از آن نهایت بهره را برد، عنوان کرد: در حال حاضر ۴۶ مگاوات برق از طریق نیروگاه‌های خورشیدی در استان تولید می‌شود که تا پایان سال جاری ۲۵ مگاوات دیگر به این ظرفیت اضافه و وارد مدار خواهد شد شایان ذکر است که تا ظرفیت ۲۰۰ مگاوات برق از طریق انرژی خورشیدی در استان برنامه‌ریزی شده است.

حبیبی، با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به عنوان سال «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: سه طرح حوزه این شرکت در جنوب استان کرمان تا ۱۵ مردادماه افتتاح خواهند شد که این طرح‌ها شامل پست ۴۰۰ کیلوولتی جبال‌بارز، پست ۴۰۰ کیلوولتی نیروگاه شوباد کهنوج و خط انتقال ۴۰۰ کیلوولتی کهنوج به جیرفت است.

وی، افزود: در ابتدای سال با افزایش ظرفیت نیروگاه محمدآباد مشکل برق شهرستان ریگان حل شد که سال آینده با افزودن ۶۰ مگاوات دیگر به ظرفیت این نیروگاه مشکل این منطقه به صورت کلی رفع خواهیم کرد.

حبیبی، اظهار کرد: دو نیروگاه بزرگ یکی در شهرستان زرند با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات و دیگری توسط شرکت فولاد بوتیا در کرمان با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات ظرفیت‌های جدیدی هستند که به مدار خواهند آمد و امیدواریم در سال آینده از این ظرفیت در پیک مصرف بتوانیم استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای کرمان بیان کرد: باوجود همه تلاش‌ها در کشور متاسفانه شرایط مصرف برق با پیش‌بینی متفاوت است و امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، قرنطینه، گرمای زود راس و ... افزایش مصرف آب و برق در ایران را شاهد هستیم که نیاز به همکاری مردم داریم تا این تابستان را به خوبی بگذرانیم لذا تنظیم کولرهای گازی، سرویس کولرهای آبی، استفاده از روشنایی محیط، استفاده کمتر از وسایل برقی در زمان اوج بار، استفاده از لامپ‌های کم مصرف و ... باعث می‌شود تابستان بدون خاموشی را داشته باشیم.

وی، در پایان خاطر نشان کرد: ۹۹.۷ درصد جمعیت روستایی کشور از نعمت برق برخوردار هستند این در حالی است که در دنیا حدود ۲۱ درصد جمعیت روستایی فاقد نعمت برق می باشند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها