از هر ۱۰ اصفهانی ۳ نفر ناقل کرونا هستند

عضو ستادملی مقابله با کرونا با بیان اینکه از هر ده اصفهانی ۳ نفر ناقل بیماری کرونا هستند، گفت: بیماری به درجه‌های بی علامت، علامت خفیف و علامت دار تقسیم بندی می‌شود.

از هر ۱۰ اصفهانی ۳ نفر ناقل کرونا هستند

محمدرضا محبوب فر، با اشاره به شروع موج دوم بیماری کرونا در کشور اظهار داشت: در اسفندماه، موج اول بیماری، کشور را فراگرفت و متأسفانه در طی یک ماه اخیر همزمان با بازگشایی‌ها و رفع محدودیت و ممنوعیت‌ها کشور وارد موج دوم بیماری کرونا شده است.

وی، افزود: در این لحظه متأسفانه از هر ده اصفهانی ۳ نفر ناقل بیماری کرونا هستند و بیماری به درجه‌های بی علامت، علامت خفیف و علامت دار تقسیم بندی می‌شود.

این اپیدمیولوژیست، وضعیت بیماری کرونا را در استان اصفهان، مناسب ارزیابی نکرد و گفت: اگرچه وضعیت بیماری کرونا در استان اصفهان قرمز و هشدار نیست اما در برخی از شهرستان‌ها مانند شاهین شهر و فریدن وضعیت نگران کننده است.

در استان‌های قرمز از هر ده نفر، ۴ نفر به کرونا مبتلا هستند

محبوب فر، با اعلام اینکه در استان‌های قرمز از هر ده نفر، ۴ نفر به بیماری کرونا مبتلا هستند، بیان داشت: بیماران از علائم مشهود و خفیف تا فقدان علامت تقسیم بندی می‌شوند.

وی، اضافه کرد: با فراگیر شدن بیماری کرونا در کشور مرگ و میرها هم افزایش یافته است و حتی این روزها شاهد مرگ و میرهای سه رقمی هستیم که در موج اول کرونا مشاهده نشد.

در هر ۱۵ دقیقه، دو نفر در اثر کرونا می‌میرند

این عضو ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به اینکه ویروس کرونا جهش یافته و در بسیاری از کشورها مانند ایران با ویروس جدیدی رو به رو هستیم، تصریح کرد: جامعه هدف ویروس جدید کرونا کودکان، بزرگسالان و مادران باردار است.

دولت برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضمانت اجرایی تعریف کند

محبوب فر، با تاکید بر تقویت سرمایه‌های اجتماعی، گفت: لازم است دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی که توسط وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا به جامعه ابلاغ شده از طریق نهادهای حاکمیتی و دولت، ضمانت اجرایی پیدا کند چرا که رعایت این دستورالعمل‌ها در ماهیت خود به هیچ گونه الزام و اجباری پایبند نیست.

وی، از رسانه‌ها و فعالان اجتماعی درخواست کرد کمک کنند تا در شرایط کنونی، استفاده از ماسک و دستکش، وسایل حفاظتی، شستشوی مکرر دست‌ها و رعایت فاصله گذاری فیزیکی با جدیت و در قالب پویش‌هایی در سطح جامعه فراگیر شود و گفت: توصیه به استفاده از ماسک که ۶۰ درصد احتمال بیماری را کاهش می‌دهد.

عضو انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقا سلامت ایران تصریح کرد: با به کارگیری ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از وسایل محافظتی و ضدعفونی کننده به طور همزمان، می‌توان تا ۹۹ درصد از ابتلاء به این بیماری پیشگیری کرد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها