شناسایی و دستگیری ادمین کانال‌های فروش اینترنتی موادمخدر در سمنان

معاون دادستان مرکز استان سمنان شناسایی و دستگیری ادمین کانال‌های عرضه موادمخدر در فضای مجازی با همکاری پلیس فتا استان خبر داد.

شناسایی و دستگیری ادمین کانال‌های فروش اینترنتی موادمخدر در سمنان

زین‌العابدین حسام، در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان اظهار کرد: بخشی از این ادمین‌ها در خارج از استان سکونت داشتند.

وی، از همکاری نزدیک دستگاه قضایی و پلیس برای مقابله با موادمخدر خبر داد و خاطرنشان کرد: تلاش مجموعه‌ی همکاران ما در دادسرای عمومی انقلاب استان و بویژه دادسرای انقلاب سمنان بر این بوده که با تمامی افرادی که در خط مقدم مبارزه با سوداگران مرگ هستند تعامل و همکاری داشته باشند.

معاون دادستانی سمنان، از تخریب پاتوق‌های مصرف مواد در استان خبر داد و تصریح کرد: یکی از اقدامات دادسرای عمومی انقلاب که بویژه در محلات پایین شهر موجب رضایت و آرامش خاطر مردم قرار گرفت، جمع‌آوری مراکز پاتوق و استعمال مواد مخدر بود که علی‌رغم آنکه در این‌گونه مراکز عملا مواد مخدر زیادی کشف و ضبط نمی‌شود ، اما به‌دلیل اینکه از این‌گونه اماکن جهت استعمال مواد مخدر استفاده می‌شد و موجبات دل نگرانی و تشویش مردم استان را فراهم می‌کرد، با برخورد قاطع ضابطین قضایی و همکاری نیروی انتظامی‌، این مراکز شناسایی شده و پس از تشکیل پرونده نسبت به دستگیری عاملین ایجاد و مالکان و پلمب آن اقدام شد .

وی، از شناسایی و دستگیری ادمین کانال‌های عرضه موادمخدر در فضای مجازی با همکاری پلیس فتا استان خبر داد و اضافه کرد: اقدام دیگر انجام شده توسط دادسرای عمومی انقلاب و دادستانی استان، انهدام باندهای خرید و فروش مواد مخدر در فضای مجازی استان است که این افراد با استفاده از کانال‌های دایر شده در فضای مجازی اقدام به تشویق و ترغیب افراد به استعمال و خرید و فروش مواد مخدر کرده و به همین منظور پس از تشکیل جلسات متعدد با پلیس فتا، این کانال‌ها در سطح استان شناسایی و گردانندگان آن دستگیر شدند که برخی از فعالان و ادمین‌های آن از استانهایی دیگر کشور بودند.‌

وی، با ابراز خرسندی از دستاوردهای دستگاه قضایی استان در حوزه موادمخدر خاطرنشان کرد: عمده فعالیت های مجموعه ی همکاران من ، پیگیری و شناسایی باندهای سازمان یافته مواد مخدر فعال در سطح استان است که توفیقات بسیار خوبی نیز حاصل شده است .

معاون دادستان مرکزاستان سمنان، با تقدیر از پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بویژه بخش "عملیات ویژه" این پلیس گفت: خوشبختانه با توجه به تعاملات و اقدامات فی مابین و بر اساس گزارشات و مکاتبات صورت گرفته اقدامات ویژه ای همچون ایست و بازرسی، بازرسی از اماکن و خودروها و محل اشتغال و ... به انجام رسید که منجر به شناسایی سر باندهای قاچاق مواد مخدر در سطح استان و دستگیری افرادی شد که به نوعی کسب و کار آنان خرید و فروش این مواد بود.‌

وی، بر لزوم برخورد جدی با سوداگران مرگ تاکید و تصریح کرد: از دیگر اقدامات دادسرای عمومی انقلاب استان در بحث مبارزه با مواد مخدر می توان به تسریع در صدور احکام قاطع و وضع مجازات‌های سنگین برای قاچاقچیان مواد مخدر اشاره کرد.

حسام، ازعزم راسخ دادستانی سمنان برای رسیدگی سریع به جرائم مرتبط با موادمخدر خبر داد و افزود: در همین راستا شعبه ای از شعب بازپرسی در دادسرای انقلاب مرکز استان در دادسرای میدان سعدی سمنان به عنوان شعبه اختصاصی رسیدگی به جرائم مواد مخدر تشکیل شده که واحدهای تحقیق و اجرای احکام و بازپرس ویژه در این شعبه مستقر هستند تا به سرعت به جرائم رسیدگی شود.

وی، گفت: در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضربه زدن به بنیان اقتصادی قاچاقچیان، قضات حاضر در دادسراهای عمومی انقلاب در بدو دستگیری قاچاقچیان، اقدام به تشکیل پرونده و شناسایی و ضبط اموال و دارایی‌های قاچاقچیان مواد مخدر و خودروهای حامل مواد مخدر به نفع دولت می کنند.

معاون دادستانی سمنان، از بیکاری بهبودیافتگان به عنوان مهمترین مشکل این بخش نام برد و گفت: با توجه به اینکه مهمترین معضل بهبود یافتگان مواد مخدر، اشتغال پس از بهبودی است از مسئولین محترم استان سمنان تقاضا داریم نسبت به ایجاد مراکز اشتغال و یا زمینه سازی جهت جذب بهبود یافتگان در مراکز صنعتی و تولیدی استان، نظیر آنچه در یکی از کارخانجات استان خراسان مبنی بر جذب افراد به شرط داشتن سوء سابقه، اقدام شود.

این مسوول قضایی از ضبط 63 خودرو قاچاقچیان استان در سه ماهه بهار امسال خبر داد و گفت: در راستای شناسایی قاچاقچیان و عرضه کنندگان مواد مخدر از ابتدای سال تا کنون ۲۶ قاچاقچی، ۱۲ عمده فروش، ۲۶۷ نفر خرده‌فروش ، ۲۶ نفر حمل کنتده مواد، ۴۲۲ نفر نگهدارنده و ۲۴۲ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده و همچنین تعداد ۶۳ خودرو و ۱۳ موتور سیکلت نیز از قاچاقچیان مواد مخدر شناسایی و ضبط شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها