اولین توریستی که در فضا قدم خواهد زد

اولین توریستی که در سال ۲۰۲۳ به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفته و در فضا قدم خواهد زد، مشخص شد.

اولین توریستی که در فضا قدم خواهد زد

به نظر می‌رسد سفر به فضا و تماشای آن برای همه افراد هیجان انگیز باشد و کمتر کسی باشد که دلش نخواهد شگفتی‌های کیهان را ببیند. این آرزو برای بشری که روزی رویای پرواز در آسمان را در سر داشت دست نیافتنی نیست و در حال حاضر با پیشرفت‌هایی که در حوزه فضا و گسترش فناوری در این زمینه رخ داده است افراد می‌توانند خود را برای تحقق آن آماده کنند.

در همین راستا یک شرکت خصوصی روسی طی توافقنامه جدید گردشگری اقدام به اعزام یک توریست به فضا خواهد کرد. این فرد یک تاجر روسی است که به عنوان اولین توریست فضایی خصوصی از بخش روسی ISS در سال ۲۰۲۳ خواهد بود که در خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی قدم می‌زند.

توریست فضایی

هزینه دقیق این سفر هنوز اعلام نشده است، اما اولین تاجری که در سال ۲۰۰۱ به ISS مراجعه کرد ۲۰ میلیون دلار برای یک سفر ۸ روزه پرداخت کرد. جزئیات دقیق توافق نامه فضایی تأیید نشده است، اما دو فضانورد با پرداخت هزینه در سال ۲۰۲۳ به ISS منتقل می‌شوند و یکی از آن‌ها به بیرون می‌رود. قرار است یکی از شرکت کنندگان در این سفر به همراه یک کیهان نویس حرفه‌ای روسی، یک پیاده روی از بخش متعلق به روسیه در اطراف ایستگاه فضایی انجام دهد.

از سال ۲۰۰۱، Space Adventures و Roscosmos هشت گردشگر را با پرداخت هزینه به ISS برده‌اند و حالا ناسا و سایر شرکای بین‌المللی‌اش به دنبال ارائه خدمات مشابهی هستند که آن را برای اولین بار تجربه می‌کنند.

به گفته فضانوردان، سفر به فضا و بازدید از ایستگاه به نظر می‌رسد بیشتر یک چالش باشد، زیرا سفر به فضا نیاز به آموزش گسترده دارد و می‌تواند از نظر جسمی خسته کننده باشد.

فضا

هزینه دقیق رسیدن به ISS هرگز فاش نشده است، اما تصور می‌شود سفر با کم هزینه‌تر از Roscosmos و حدود ۵۵ میلیون دلار برای هر صندلی باشد در حالیکه بلیط سایوز (شرکت فضایی) برای سفری مشابه ۸۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

شرکت‌های دیگری نیز وجود دارند که توانایی ارسال افراد به ISS را دارند از جمله Boeing's Starliner که با مشکلات فنی روبه‌رو شده و هنوز پرواز موفقی نداشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها