۳۷۰ کشاورز خراسان‌شمالی چاه‌های آب را برای مدیریت در مصرف برق خاموش کردند

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت برق خراسان شمالی گفت: ۳۷۰ کشاورز خراسان شمالی در ساعاتی از روز چاه های خود را برای مدیریت در مصرف برق خاموش کردند.

۳۷۰ کشاورز خراسان‌شمالی چاه‌های آب را برای مدیریت در مصرف برق خاموش کردند

محمد صدقی، با اشاره به اینکه این شرکت برای مدیریت در مصرف برق تفاهم نامه هایی را با کشاورزان جهت خاموش کردن چاه ها از ساعت ۱۲ تا ۱۶ منعقد کرده است، اظهارکرد: کشاورزانی که در این طرح شرکت برق را همراهی کنند علاوه بر اینکه تعرفه مصرف برق آن ها به صورت رایگان خواهد بود از پاداش هایی نیز بهره مند خواهد شد.

وی، افزود: در سال گذشته این تفاهم نامه با کشاورزان منعقد شد و ۱۰۰ میلیون تومان علاوه بر تعرفه رایگان، مشمول حال آن ها شد.

صدقی، ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال جاری به صورت مستقیم نتوانستیم با کشاورزان تفاهم نامه منعقد کنیم اما این شرکت بیش از یک هزار کشاورز را ثبت نام کرد و هم اکنون بیش از ۳۷۰ کشاورز به صورت واقعی در این طرح مشارکت دارند.

وی، با اشاره به اینکه بیشترین مصرف برق در بخش خانگی است، بیان کرد: اگر بخش خانگی نیز میزان مصرف خود را نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش دهند، مشمول دریافت پاداش خواهند شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سقف مصرف برق در خراسان شمالی ۲۲۵ مگاوات است، گفت: این میزان طی هفته گذشته به ۲۲۷ مگاوات رسید.

وی، تصریح کرد: با توجه به پیش بینی افزایش دمای هوا طی هفته گذشته، پیش بینی افزایش مصرف برق در استان نیز انجام می شود.

مدیر فتر مدیریت مصرف شرکت برق خراسان شمالی افزود: اما با توجه به کمبود نیرویی که وجود دارد احتمال خاموشی برق در صورت عدم مدیریت مصرف در استان وجود دارد.

وی، ادامه داد: در برخی از نقاط بجنورد طی چند روز اخیر شاهد قطع برق بودیم که این امر به علت بروز نقص فنی بوده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها