سخنگوی قوه قضائیه:

۳ هزار میلیارد تومان از اموال بابک زنجانی تحویل وزارت نفت شد

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اینکه، بابک زنجانی داخل زندان است و بخش زیادی از اموال وی به وزارت نفت تحویل داده شده، گفت: نزدیک به ۳هزار میلیارد تومان از اموال بابک زنجانی به وزارت نفت تحویل داده شد.

۳ هزار میلیارد تومان از اموال بابک زنجانی تحویل وزارت نفت شد

‌غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه با حضور در برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیما، در ارتباط با آثار دوره تحول در حوزه رضایتمندی مردم، اظهار کرد: بعد از یک دوره نسبتاً قابل توجه از دوره تحول قوه قضائیه، با کار و تلاش مجاهدت و زحمت قضات و کارمندان که در عرصه خدمت رسانی به مردم و تحقق برنامه‌های تحولی قوه قضائیه انجام دادند و با گذراندن یک هفته نسبتاً پر تلاش در هفته قوه قضائیه، امروز تبسم، انبساط خاطر و ابراز رضایت و زیارتی که به صورت مجازی با مقام معظم رهبری انجام شد و فرمایشات حکیمانه ایشان توأم با ابراز لطف و محبتی که به مجموعه قوه قضائیه داشتند، خستگی یک دوره کار و تلاش را از ما زدود و همکاران را برای استمرار فعالیت در دوره تحول و برای ادامه خدمت رسانی به مردم آماده‌تر کرد.

وی ادامه داد: امروز مقام معظم رهبری در بخش اول فرمایشات خود، تاکید توأم با تأیید برنامه‌های تحولی قوه قضائیه و امر به استمرار آن همچنین امر به استقامت در مسیر تحول و به تعبیر زیبای ایشان ادامه شجاعانه برنامه‌های تحولی قوه قضائیه را مورد تاکید قرار دادند.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: صحبت‌های مقام معظم رهبری برای ما احساس شعف در عین حال احساس مسئولیت داشت تا یک حرکت شتابنده، مقتدرانه و شجاعانه دیگری را در ادامه مسیر رقم بزنیم و خوشحالیم که بخشی از برنامه‌های ما ضمن اینکه مهر تأیید مقام معظم رهبری را داشت، استمرار آن را به نحو شجاعانه از ما مطالبه کردند تا در این مسیر استقامت کنیم.

وی افزود: البته در کنار بخش قابل توجهی که تأیید و تاکید بود، باز هم رهنمودها، چراغ راه، برنامه و سیاست جدید برای آنکه قوه قضائیه در گام دوم انقلاب و در این مسیر بسیار حساس در برهه حساس از تاریخ بتواند مسیر تحولی را ادامه دهد.

اسماعیلی تصریح کرد: ما هم از عنایت مقام معظم رهبری به دلیل فرصت و ابراز لطف و محبتشان خرسندیم و از سوی خود و همکارانم عرض می‌کنیم که آنچه که برای استقامت و برای ادامه شجاعانه فرمودید را به دیده منت بالای سر می‌گذاریم و چراغ راهمان قرار خواهیم داد تا انشاالله برای مردم این مسیر را ادامه دهیم.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر آثار دوره تحول در رضایتمندی مردم، گفت: مردم ما، مردم بصیر، آگاه و قدرشناسی بوده و همچنین بهترین داوران در ارتباط با عملکرد بخش‌های مختلف حاکمیتی هستند.

وی ادامه داد: آنچه را که از مردم مشاهده کردیم هم در سفرهای استانی، هم در ملاقات‌های مردمی و هم در نظرسنجی‌هایی که مراکز کاملاً علمی و معتبر افکارسنجی و نظرسنجی انجام دادند، این موضوع را اثبات می‌کند که مردم در دوره جدید قوه قضائیه از این حرکت و این اقدامات استقبال کردند و پاسخ مثبت دادند.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: در افکار سنجی مراکز دانشگاهی و مقایسه عملکرد سال ۹۸ قوه قضائیه در مقایسه با عملکرد سنوات قبل، شاهد استقبال گسترده مردم هستیم.

اسماعیلی یادآور شد: آنجا که خیلی کم، آثار تحولی را ابراز کردند گفتند، حدود ۴۰ درصد از دوره‌های گذشته بهتر بود و تا ۸۰ درصد بازخورد مثبت را داریم.

وی ادامه داد: البته این بازخورد مثبت مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و ما بایستی در برابر این مردم سر تعظیم فرود آوریم و برای خدمت هرچه بیشتر کمر همت ببندیم و ثابت کنیم ما به دور از جناح‌ها، جریانات، مبادی زر، زور و قدرت یک مأموریت داریم و آن هم خدمت به مردم برای تحقق عدالت و بر بستر حق و قانون است.

اسماعیلی گفت: مردم این موضوع را از قوه قضائیه در سال ۱۳۹۸ ملاحظه و استقبال کردند ما هم بنا داریم از نظر مردم بیشتر استفاده کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: از اقداماتی که در هفته اخیر به بهره‌برداری رسید، سامانه جدیدی برای افکار سنجی از مردم بود که از سوی مرکز آمار و فناوری راه اندازی شد؛ این سامانه یک اپلیکیشنی است که در واحدهای قضائی ما به صورت یک بار مصرف در اختیار مردم قرار می‌گیرد و افراد نظر خودشان را در ارتباط با عملکرد واحدهای قضائی می‌توانند بیان کنند.

وی تصریح کرد: در همین بازه کوتاه علی رغم آنکه مدت‌ها می‌گفتیم که از مراجعه به دادگستری ۵۰ درصد ناراضی برمی‌گردند، اما خیلی برای ما ارزشمند بود که با این وضعیت قریب به ٨٠ درصد از طریق این سامانه اظهار نظر کردند و از عملکرد و از رفتارها ابراز رضایت داشتند.

وی افزود: ما معتقدیم این نظارت همگانی بیانگر آن است که با تلاش همکاران قوه قضائیه در این مسیر گام‌های بلندی برداشته شده است و البته هم راه نپیموده زیادی هم داریم.

وی درباره سوالی پیرامون پرونده اکبر طبری گفت: این موضوع از اولین پرونده‌هایی بود که در دوره مسئولیت جدید قوه قضائیه آغاز شد و کار تحقیقات مقدماتی این پرونده بیش از یک سال زمان برد و با تحقیقات کاملاً دقیق، فنی و همه جانبه، ابعاد و زوایای این پرونده در مرحله دادسرا رسیدگی شد و یافته‌های خوبی هم به دست آمد، نهایتاً بخش اصلی این پرونده که ناظر به ۲۱ نفر از متهمان است با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده و مردم ما شاهد این هستند که چهار پنج جلسه دادگاه تا الان برگزار شده است.

سخنگوی دستگاه قضا درخصوص عزم قوه قضائیه برای کمک گرفتن از مردم نیز اظهار کرد: برای اینکه ادعای خود را اثبات کنیم اقدامات متعددی در این حوزه انجام دادیم، بعنوان مثال؛ دستورالعملی تحت عنوان دستورالعمل همکاری نهادهای مردمی با قوه قضائیه ابلاغ شد و اعلام کردیم مردم، خبرنگاران و دلسوزان هرکجا از مفسده‌ای مطلع شدند حتماً به دادستان‌ها منعکس کنند.

وی افزود: سامانه شفافیت برای اینکه مردم بتوانند گزارش‌های خود را در اختیار مسئولان قضائی ذیربط قرار دهند راه‌اندازی شد و در سازمان بازرسی کل کشور هم از راه‌های مختلف راهکاری تعبیه شد تا گزارش‌های مردم به این سازمان برسد و در دستور بررسی قرار داده شود.

اسماعیلی بیان کرد: دفتر ارتباطات مردمی قوه قضائیه به‌صورت جدی فعال شده است و بخش مشاوره قضائی دفتر ارتباطات مردمی از بخش شکایت و ارائه گزارش در مورد فساد به‌ویژه درون دستگاه قضا جدا شد.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: گزارش‌های مردمی حتماً رسیدگی و پیگیری می‌شود و به اطلاع مردم می‌رسد که بدانند موضوع بایگانی نمی‌شود.

اسماعیلی در خصوص کوه خواری و ساخت ویلا در لواسانات نیز اظهار کرد: اقدامات متعددی انجام دادیم که یک بخش آن اقدامات پیشگیرانه است.

وی ادامه داد: در لواسانات و رودبار قصران فشم متوجه شدیم زمینی بالغ بر ۲ هزار هکتار متعلق به دولت به دلیل اینکه اقدامات لازم برای اخذ سند انجام نشده است، افرادی شروع به تصرف قطعه قطعه این زمینه بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار کردند که این زمین را احیا کردیم.

سخنگوی دستگاه قضا اظهار کرد: رسیدگی‌هایی قضائی در حوزه لواسانات انجام دادیم و به موضوع اراضی موسوم به کلاک ورود کردیم.

وی گفت: سند این اراضی به وضعیت خود بازگشت و تمامی اقدامات غیرقانونی این اراضی ابطال شد و ساخت و سازها تخریب می‌شود.

اسماعیلی در ارتباط با مرزبانی‌ها برای جلوگیری از تعدی به محیط زیست از جمله در مناطق شمالی کشور، بیان کرد: عامل این موضوع غفلت متولیان و قصور و تقصیر آن‌ها است.

وی افزود: جمعی از متولیان در خواب تشریف دارند، مأموریت ما این است ان‌ها را بیدار کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: بایستی زمینه‌های بروز این گونه مفاسد را از بین برد و در جاهایی که این تجاوز و تعدی را انجام می‌دهند مجازات‌های عبرت اموز را اعمال کنیم.

وی با اشاره به اینکه، بابک زنجانی داخل زندان است و بخش زیادی از اموال وی به وزارت نفت تحویل داده شده، اظهار کرد: نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان از اموال بابک زنجانی به وزارت نفت تحویل داده شده است.

اسماعیلی ادامه داد: ارقام قابل توجهی از اموال و دارایی‌های به تاراج رفته از بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان با پیگیری‌های دستگاه قضائی بازگردانده شده است و در همین ایام یکی از متهمین این پرونده بخش قابل توجهی از این پول‌ها را به بانک بازگردانده است.

وی با بیان اینکه بخشی از این پرونده هنوز درحال طی کردن فرایند قضائی است، بیان کرد: خبر آزادی برخی محکومان این پرونده خبر کذبی بود.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: برخی از این افراد [درپی اعطای مرخصی به زندانیان در ایام شیوع کرونا] به مرخصی آمدند، اما همه لیست اعلامی در داخل زندان هستند و هیچ تقلیلی در میزان مجازات این افراد انجام نشده است.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مريدا
    0

    اگر راست باشد خوب است ،،،،ولي اگر دروغ بود چي ميشه ،يا بين اقايان تقسيم شده

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      عجب تحول بزرگی در قوه قضایی پیدا شده. آقای. سخنگو. با این همه. دزد. چه کار می شود انجام. داد احسن. قوه. دزد پرور

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها