نجف؛ اولین میعادگاه عاشقان/مردمی که آماده پذیرایی از عشاق می شوند+عکس

شهر نجف این روزها شاهد مهمان هایی است که از سراسر دنیا راهی دیار عراق شده اند است و کم کم مردم این شهر آماده پذیرایی از زوار و مهمانانشان میشوند.

نجف؛ اولین میعادگاه عاشقان/مردمی که آماده پذیرایی از عشاق می شوند+عکس

به گزارش خبر فوری از نجف اشرف؛ چند سالی است که نام اربعین با سفر گره خورده و سفر که دل‌ها را آماده تحولی عظیم می‌کند.

هر روز که به میعاد سفر اربعین نزدیک‌تر می‌شویم حال روز عراق هم متحول می‌شود، انگار این دیار برای این روزها لحظه شماری می‌کند. اما اوضاع در شهر نجف تفاوت دارد؛ گویا کسی پشت شهر منتظر نشسته تا روزهای صفر نزدیک شود و وارد شهر شده و حسی عجیب را بین مردمان شهر القاء کند تا عشق در دل مردم پدید آید، عشقی که مردم دیار را به خیابان‌ها می‌کشد که از مسافران پذیرایی کنند، آن هم چه پذیرایی.

این شهر آماده می‌شود تا میعادگاه و مامنی برای خسته‌دلان جامانده از روزگار غریبی علی(ع) و کاروان کربلا باشد.

در نجف به هرطرف که نگاه کنی مردمان مهربانی را می‌بینی که محبت آن‌ها سختی‌های راه و کاستی‌های شهر را از خاطر می‌برد. مردمانی خونگرم، گرچه زبانشان را نمی‌فهمیم اما همواره به روی زوار لبخند می‌زنند و این لبخند نشانه دوستی میان ملت ها است.

مردمی که هرچه دارند و ندارند را در طبق اخلاص می گذارند تا از زائران ارباب عالم، حضرت امیرالمومنین علی(ع) پذیرایی کنند و به نحوی در مقابل مهمانان حضرت ارباب آبرو داری کنند تا بلکه امامشان از آن ها خوشنود و راضی شود.

اینجا زائران از سراسر دنیان آمده اند که فریاد سردهند؛ عالم بداند ما رهروان راه راستین هستیم و برایمان رنگ و نژاد و ملیت فرقی ندارد. هر کس که میتوانسته، راهی شده از کودک و جوان تا افراد پیر و ناتوان همه آمده اند که نشان دهند این مسیر خالی نیست.

پیوند میان ملت ها هم مثال زدنی است، مردم آنقدر برخورد خوبی با زائران دارند که بعید است کسی از دوری راه و کاستی های شهر خسته شود. اما انگار حساب کار ایرانیان جداست، انگار عقد اخوت میان این دو ملت خوانده شده که ایرانیان اینجا غریب نیستند و وقتی در شهر قدم می زنی مردم را میبینی که با ایرانیان خو گرفته و حال و احوال میکنند. گرچه شهر نقص های بسیاری دارد اما محبت مردم آلودگی را از دل زائران پاک می کند.

در فرودگاه نجف مرد عراقی را دیدم که از من پرسید اهل کجایی و من گفتم ایران، لبخند زد و دستم را فشرد و گفت: ایران و عراق ندارد ما اکنون یک امت و یک ملت همدل هستیم. این همان عشقی است که حضرت علی(ع) و فرزندان پاکشان میان ملت های مسلمان به جای گذاشته اند.

32

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها