فرماندار زنجان خبر داد:

اعلام جرم برای برگزارکنندگان مراسم در زنجان

فرماندار زنجان گفت: برای برگزارکنندگان مراسم ترحیم، عروسی، تولد و هرگونه مراسمی که منجر به تجمع شود اعلام جرم خواهد شد و این افراد باید پاسخ‌گوی قانون باشند.

اعلام جرم برای برگزارکنندگان مراسم در زنجان

رضا عسگری فرماندار زنجان، با بیان اینکه نگران رفتارهای پرخطر مردم مانند برگزاری مراسم در منازل شخصی خودشان هستیم، اظهار کرد: اکنون مراسم‌ در مراکز رسمی برگزار نمی‌شود و در منازل و باغ‌های شخصی افراد برگزار می‌شود که نگرانی‌ها را از شیوع ویروس کرونا در استان دوچندان می‌کند.

وی با بیان اینکه تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، باغ رستوران‌های دارای مجوز که تحت نظارت اصناف و اداره اماکن در حال فعالیت هستند، مدام در حال رصد بوده و اکنون هیچ‌گونه مراسمی در تالارهای دارای مجوز شهر زنجان برگزار نمی‌شود، افزود: در مواردی که مردم اقدام به گرفتن مراسم می‌کردند، متولیان امر با حضور به موقع خود و صحبت با آنان اجازه برگزاری مراسم را ندادند.

این مسئول با بیان اینکه هیچ مراسمی در مساجد سطح شهر زنجان برگزار نمی‌شود، تصریح کرد: در استان چند مورد اطلاعیه در خصوص برگزاری مراسم ترحیم داده شده بود که با خانواده‌های برگزارکنندگان صحبت شد و با رایزنی‌های انجام شده با هیات امنای مسجد، مراسم لغو شد.

فرماندار زنجان با بیان اینکه اکنون نگرانی موجود به رفتار خود شهروندان (برگزاری مراسم در منازل شخصی) باز می‌گردد، ادامه داد: همشهریان اگر به سلامتی خود توجه می‌کنند، نباید در مراسم حضور پیدا کنند، زیرا در حال حاضر دومین عامل ابتلا به بیماری کرونا متاسفانه شرکت در مراسم ترحیم و عروسی است.

عسگری با بیان اینکه برای افرادی که اقدام به برگزاری مراسم می‌کنند اعلام جرم خواهیم کرد و این افراد باید نسبت به اقدامات پرخطر خود و تهدید کردن سلامت مردم پاسخ‌گوی قانون باشند، اظهار کرد: از شهروندان زنجانی درخواست می‌کنم اگر همسایه‌ای در پارکینگ خانه خود و یا مجاورت خانه‌ آنان مراسمی برگزار می‌کنند، سریعا اطلاع دهند و اگر افراد قبل از برگزاری مراسم مطلع شوند، دستگاه‌های متولی حتما اقدامات لازم را برای برگزار نشدن مراسم انجام خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه شهر زنجان گسترده بوده و ممکن است فردی در گوشه‌ای مراسمی را برگزار کند که در صورت اطلاع از آن باید این افراد پاسخ‌گوی قانون باشند، زیرا جان مردم را به خطر می‌اندازند، افزود: برگزاری مراسم چه در داخل شهر، چه در داخل باغ‌های شهری و اطراف شهر و باغ‌شهر خصوصی مورد رصد قرار می‌گیرد و افراد نسبت به مجموعه اقدامات خود باید پاسخ‌گو باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه زنجان در بحث پویش‌های مردمی برای مبارزه با کرونا جزو شهرهای پیشرو بوده است، خاطرنشان کرد: اگر باز هم دانشگاه علوم‌پزشکی استان اعلام کمک کند و خواستار فعالیت این پویش‌ها باشد، پویش‌های مردمی دوباره به فعالیت خود نظیر ضدعفونی کردن معابر سطح شهر و غیره کمک خواهند کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها