۱۱ تن به خاطر تسلیت گفتن به یک عزادار در ایوان به کرونا مبتلا شدند

۱۱ شهروند ایوانی در پی تسلیت گویی به یک بیمار داغدیده به ویروس کرونا مبتلا شدند.

۱۱ تن به خاطر تسلیت گفتن به یک عزادار در ایوان به کرونا مبتلا شدند

رضا جوروند سرپرست شبکه بهداشت و درمان ایوان صبح امروز، گفت: متأسفانه به دنبال عدم رعایت موازین بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی، تعدادی از شهروندان که برای تسلیت گفتن به فردی داغدار که بعداً مشخص شد مبتلا به بیماری کرونا ویروس است مراجعه کرده‌ بودند، به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند.

وی اضافه کرد: بیماریابی فعال در خصوص شناسایی بیشتر مبتلایان در این زمینه همچنان ادامه دارد و پیش بینی می‌شود تعداد بیشتری بیمار شناسایی شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایوان با بیان اینکه تعداد بیماران شناسایی شده در شهرستان به شدت افزایش یافته و برخی از بیماران شناسایی شده هیچگونه علائمی نداشته‌اند؛ افزود: از عموم مردم انتظار می‌رود که نسبت به استفاده از ماسک و رعایت موازین بهداشتی پایبند باشند.

استفاده از ماسک یک ضرورت جدی است

وی تأکید کرد: در حال حاضر درمان قطعی برای بیماری کرونا شناسایی نشده و تنها راه جلوگیری از بروز موارد بیشتر بیماری کرونا و اجتناب از مرگ و میر احتمالی فقط و فقط پیشگیری از ابتلای شهروندان به بیماری است؛ لذا استفاده از ماسک یک ضرورت جدی است.

جوروند با تأکید بر ممنوع بودن برگزاری اجتماعات به استناد مصوبات ستادهای استانی و شهرستانی مبارزه با بیماری کرونا، از مردم خواست با پذیرش مسوولیت اجتماعی خویش و احترام به یکدیگر، در راستای حفظ سلامت مردم از حضور در این گونه مراسمات به دلیل احتمال ابتلای خویش و دیگران اجتناب ورزند.

وی در ضمن تقدیر از همه کسانی که در این خصوص به مسوولیت اجتماعی خویش عمل می‌کنند؛ گفت: کارکنان نظام سلامت طی چند ماه گذشته با جدیت و بدون وقفه اقدام به بیماریابی، درمان و قرنطینه بیماران کرده و به صورت شبانه روزی و در راستای رعایت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کاهش موارد ابتلا تلاش کرده‌اند؛ لذا از همه عزیزان عاجزانه تقاضا می‌کنم به فرزندان خویش در حوزه سلامت شهرستان ایوان برای کنترل بیماری کمک کنند.

منبع: رکنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها