سفیر اسبق کشورمان:

شاید آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور بعدی کشور باشد

سفیر اسبق کشورمان گفت: با توجه به عملکرد مثبتی که آیت‌الله رئیسی در مبارزه با فساد داشته احتمالا در صورت نامزدی؛ رئیس جمهور بعدی خواهد بود.

شاید آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور بعدی کشور باشد

محمدحسن قدیری ابیانه سفیر اسبق کشورمان درباره شانس اصلاح طلبان برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ ، گفت: اصلاح طلبان پایگاه تضعیف شده قبلی خود را نیز در جامعه از دست داده اند و مواضع آن‌ها نه تنها مورد نقد بلکه مورد مضحکه مردم نیز قرار گرفته است.

او ادامه داد: برای مثال مواضع آقایان روحانی و جهانگیری در ایام انتخابات ۹۶ به وفور در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود؛ مثلا آن زمان که می‌گفتند اگر رقیب روحانی پیروز شود دلار به قیمت ۵ هزار تومان افزایش خواهد یافت، تحریم‌های آمریکا تشدید خواهد شد و بقیه بلد نیستند مذاکره کنند و از این حرف‌ها.

قدیری ابیانه افزود: مردم در انتخابات مجلس هم به اصلاح طلبان اعتماد نکردند و امروز هم مطرح شدن اسامی مثل ظریف، نوبخت، جهانگیری و سید حسن خمینی نشان از استیصال اصلاح طلبان در نداشتن مهره‌ای است که حتی بتواند ذره‌ای اعتماد عمومی را جلب کند.کسانی که ممکن است وارد عرصه انتخابات شوند از جناح غیر از اصلاح طلبان احتمالا آقای قالیباف، علی لاریجانی ، محسن رضایی ، حاج بابایی ، سلیمی ، آیت الله رئیسی ، جلیلی و میرسلیم هستند.

سفیر اسبق کشورمان گفت: البته قطعا افراد دیگری هم کاندید خوهند شد، اما باید دید که کدام یک از آن‌ها برای سمت ریاست جمهوری احراز صلاحیت خواهند شد ، احمدی نژاد اصلا اصولگرا نبوده و نیست و از طرف این طیف هم کاندید نخواهد شد و در صورت حضور در انتخابات هم قطعا رد صلاحیت می‌شود و احتمالا عملکردی مانند سال‌های ۹۲ و ۹۶ به نفع جریان اصلاحات خواهد داشت، اما راه به جایی نخواهد برد.

تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: اخیرا هم جریان هوادار احمدی نژاد در توئیت‌های‌شان در شبکه‌های اجتماعی پیام‌هایی را منتشر کردند مبنی بر اینکه رقاصان و ورزشکارانی مثل مایکل جکسون را عامل اصلی انقلاب در آمریکا معرفی کرده و آن‌ها را معجزه گران بزرگ می‌دانند که همین امر هم باعث عدم تایید صلاحیت‌شان خواهد شد.

او با اشاره به احتمال کاندیداتوری آیت الله رئیسی در انتخابات خاطر نشان کرد: البته آیت الله رئیسی تمایلی برای نامزدی ندارد، اما قطعا با اصرار اقشار مختلف مواجه خواهد شد و با توجه به عملکرد مثبتی هم که رئیسی در مبارزه با فساد در قوه قضائیه داشته و پشیمانی افرادی که بر اثر تبلیغات سو به او رای نداده اند احتمالا در صورت نامزدی؛ رئیس جمهور بعدی خواهد بود.

قدیری ابیانه همچنین درباره حضور علی لاریجانی در انتخابات هم افزود: آقای لاریجانی مایل به پست ریاست جمهوری است، اما همراهی‌ افکار عمومی را برای این سمت ندارد و ماجرای نفوذ اکبر طبری هم در قوه قضائیه زمینه رای خاندان لاریجانی را از بین برده است و اگر رئیسی در انتخابات شرکت نکند، قالیباف نسبت به دیگران شانس بیشتری دارد؛ مگر اینکه در این یکسال گذشته عملکرد مطلوبی از او در حوزه ریاست مجلس مشاهده نشود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • کاربر ناشناس
    0

    خدا کنیم ما که چشممان آب نمیکنیدبرای ادمکورروشناییوتاریکی یکیست

    نظرات شما -
    • سDاسی
      0

      خدا کند همه چیز فرمایشی پیش برود و چنین شود. ولی اگر مث دوره احمدی نژاد هر سه قوه دست جناح تمامیت خواه افتاد و باز به تیپ و تاپ هم زدند، آنوقت خاک بر سر رای دهندگان!

  • بینام
    0

    انشاءالله رییسی بیادواگرنیایددرکنارش احمدینژادبیایدشایددردی ازمردم درمان شود

  • محمد حسن قدیری ابیانه
    0

    قدیری ابیانه:

  • کاربر ناشناس
    0

    اگر جناب آقای ریسی بیایید انشاالله رای می آورد و گزینه بعدی مردم حاج محسن رضایی میدانند

  • احسان
    0

    این کشور دیگه رئیس جمهور نمیخواد مث الان.....خودگردان میچرخه

  • کاربر ناشناس
    0

    خدا نکند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها