۲۸ هزار و ۳۸۶ نفر از یزد برای پیاده‌روی اربعین ثبت نام کردند

۲۸ هزار و ۳۸۶ نفر از یزد برای پیاده‌روی اربعین ثبت نام کردند

به گزارش خبرفوری ، علی اصغر شریفی در یزد با بیان اینکه مردم استان یزد امسال استقبال شایانی در اربعین حسینی دارند اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 35 هزار نفر از یزد در اربعین حسینی شرکت کنند.

وی از تلاش مدیران استان برای تسهیل در ارائه خدمات به متقاضیان ویزای اربعین خبر داد و افزود: تاکنون برای 25 هزار و 30 نفر متقاضی شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در مرکز استان یزد ویزا صادر شده و روند صدور ویزا با سرعت انجام می‌شود.

مدیر حج و زیارت استان یزد خاطر نشان کرد: آمار ثبت نام شدگان در سامانه سماح به تفکیک شهر‌ها بدین شرح که شهر یزد با 17 هزار و 470 نفر‌، اردکان 2 هزار و 224 نفر، میبد با 2 هزار و 153 نفر، ابرکوه یک‌هزار و 752 نفر، بافق با یک‌هزار و 488 نفر، مهریز 872 نفر، تفت 856 نفر، زارچ 837 نفر، بهاباد 444 نفر، اشکذر 214 نفر وعقدا 76 نفر زائراست.

شریفی برخورداری از پوشش بیمه‌ای کامل‌، ارائه خدمات پزشکی و کاهش معطلی در مرزهای کشور برای عزیمت به عراق را از جمله مزایای ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح دانست و گفت: ورود و خروج زائران یزدی از شهر‌های مرزی چزابه است.

وی با بیان اینکه هنگام خروج از مرز همراه داشتن گذرنامه و اخذ روادید عراق الزامی است افزود: کسانی که می‌خواهند در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کنند باید تنها از طریق سامانه سماح آن هم با مراجعه به دفاتر زیارتی مجاز استان ثبت نام کنند و اعتبار گذرنامه برای زائران از شش ماه است.

شریفی با اشاره به اینکه خوشبختانه استقبال مردم از این حماسه بزرگ هر سال رو به افزایش است، تصریح کرد: در اربعین سال گذشته افزون بر 27 هزار نفر از استان یزد در قالب چهار هزار و 961 گروه به عتبات عراق اعزام شدند.

وی در ارتباط با تعداد زائران یزدی عتبات عالیات در هفت ماهه امسال خاطرنشان کرد: در هفت ماهه امسال 9 هزار و 845 زائر در قالب 177کاروان شامل 149 کاروان هوایی و 28 کاروان زمینی از این استان به عتبات عالیات عراق اعزام شدند.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها