۵۸ موکب از اصفهان از زائران اربعین حسینی پذیرایی می‌کنند

۵۸ موکب از اصفهان از زائران اربعین حسینی پذیرایی می‌کنند

به گزارش خبرفوری ، محمدرضا قنبری در اصفهان با اشاره به راهپیمایی عظیم مردم در روز اربعین اظهار داشت: با همکاری مسئولان هئیت‌های مذهبی و موکب شهرستان‌های استان اصفهان، مجوز برپایی 58 موکب از استان اصفهان در کربلای معلی برای ایام اربعین صادر شده است.

وی با بیان اینکه ستاد اربعین حسینی از خردادماه امسال بر اساس دستور وزیر کشور به ریاست معاون امنیتی انتظامی برای پوشش دادن موضوع اربعین تشکیل شد، افزود: در این ستاد 14 کمیته و تعداد زیادی کار گروه تخصصی ایجاد و پس از ابلاغ به تمام استان‌ها، ستاد اربعین استانی به ریاست استانداران شکل گرفت.

سخنگوی ستاد اربعین حسینی استان اصفهان بیان کرد: در استان اصفهان نیز این ستاد با 15 کمیته و کارگروه با ریاست استاندار و جانشین وی، معاون سیاسی امنیتی آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه دفتر کنسولی در اصفهان از مهر ماه در بحث اخذ ویزا مشغول به فعالیت شد، افزود: بعد از راه‌اندازی دفتر کنسولی اصفهان، فراخوانی برای صدور مجوز برای فعالیت موکب‌ها در خاک عراق داده شد که از بین تعداد زیاد درخواست‌ها، 58 موکب توانستند موفق به دریافت مجوز برای برپایی موکب در عراق شوند.

قنبری خاطرنشان کرد: از این تعداد، 50 موکب داخل خاک عراق و 8 موکب در نقاط مرزی به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

وی اظهار داشت: به علت خروج زائران اصفهانی از مرز مجاز چزابه، 5 موکب در آنجا و یک موکب در مرز شلمچه و یک موکب در مرز مهران مسقر شده‌اند.

سخنگوی ستاد اربعین حسینی استان اصفهان با اشاره به حضور اتباع غیر ایرانی در استان گفت: یک موکب با همکاری مهاجران به ویژه اتباع افغانی، در مرز شلمچه؛ تنها مرز مجاز خروجی اتباع غیر ایرانی مقیم در ایران؛ راه‌اندازی شده است که در حال خدمت به زائران اربعین حسینی هستند.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها