افتتاح ۶۳ کیلومتر از کنارگذر شرقی اصفهان در هفته دولت

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کنارگذر شرقی اصفهان، یکی از دو حلقه مفقوده آزادراهی کریدور شمال-جنوب است، گفت: تلاش بر این است که ۶۳ کیلومتر از این آزادراه در هفته دولت افتتاح شود.

افتتاح ۶۳ کیلومتر از کنارگذر شرقی اصفهان در هفته دولت

محمد اسلامی، در جریان بازدید از کنار گذر شرقی آزادراه اصفهان، اظهار کرد: این پروژه هم برای مردم اصفهان و هم برای تمام کسانی که می‌خواهند در کریدور شمال و جنوب به صورت آزادراهی تردد داشته باشند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: تمام تلاش در این مسیر است که در هفته دولت ۶٣ کیلومتر از کنارگذر شرقی اصفهان افتتاح شود.

اسلامی، ادامه داد: این پروژه از زمره پروژه های جهش تولید وزارت راه و شهرسازی به حساب می آید. به همین خاطر بنا داریم با تامین منابع این پروژه را به افتتاح برسانیم.

وی افزود: به این شکل هموطنان به ویژه کسانی که در کریدور شمال - جنوب مسیر اصفهان به شیراز یا در حقیقت تهران به شیراز و جنوب کشور یا یزد و کرمان تردد دارند می‌توانند از این مسیر استفاده کنند.

وی، با بیان اینکه قطعه باقیمانده دیگر این پروژه قطعه سوم به طول ٣١ کیلومتر است، افزود: بنا داریم این قطعه را در خرداد ماه آینده به بهره برداری برسانیم که تا سه راه مبارکه خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: ما دو حلقه مفقوده در این مسیر اتوبانی از شمال تا جنوب کشور داریم که فعلا رفع این حلقه مفقوده تا شیراز مدنظر است.

وی، گفت: به همین خاطر این موضوع در دستور کار قرار گرفت که پروژه‌های باقی مانده در این زمینه هرچه زودتر تعیین و تکلیف شود. یکی همین پروژه کنار گذر شرقی است که سال ها نیمه کاره مانده بود که با همت مسئولان استانی به ویژه استاندار اصفهان یک سرمایه گذار جدید برای آن انتخاب شد و به زودی آماده افتتاح می شود.

وی، ادامه داد: ٣١ کیلومتر دیگر از این کنارگذر تا سه راه مبارکه می رود و از آنجا تا ایزدخواست ١١۶ کیلومتر است که برای آن فراخوان داده شده و در شرف انتخاب سرمایه گذار است تا خیلی زود عملیات آن در همین تابستان شروع شود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: ادامه این مسیر از ایزدخواست تا شیراز ٢٢۴ کیلومتر بسیار مهم است که شاید بزرگترین پروژه آزادراهی کشور باشد که در سال های گذشته ساخته شده است.

وی، تصریح کرد: حسن این پروژه آزادراهی این است که ١٣٠ کیلومتر راه را کوتاه کرده و به لحاظ استفاده از سوخت باعث ١٣۶ میلیون لیتر در سال صرفه‌جویی می شود. همچنین این پروژه حدود ٢ ساعت زمان سفر را کاهش خواهد داد.

وی، افزود: امیدواریم با توجه به قول دکتر نوبخت برای انجام تعهدات و تامین مالی، قطعه ۶ این آزادراه تا پایان سال و قطعه ۷ آن تا خرداد ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد. با تکمیل شدن این ٩۴ کیلومتر در شرق اصفهان و با شروع شدن آن ١١۶ کیلومتر و بهره برداری از آن می توان گفت که کل این مسیر شمال و جنوب را تعیین تکلیف کرده‌ایم که بهره برداری شده و یا خواهد شد و یا با آغاز عملیات عملا هیچ موضوع حل نشده ای در دستور کار نخواهد ماند.

روز گذشته در ادامه حضور وزیر راه و شهرسازی در استان فارس و بازدید از آزادراه اصفهان - شیراز به استان اصفهان سفر کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها