۱۷۰ دهیار عضو شرکت تعاونی دهیاران استان سمنان هستند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان بابیان اینکه ۱۷۰ دهیار عضو شرکت تعاونی دهیاران استان هستند، گفت: مابقی دهیاران نسبت به عضویت در این تعاونی‌ها اقدام کنند.

۱۷۰ دهیار عضو شرکت تعاونی دهیاران استان سمنان هستند

مهدی صمیمیان، صبح پنج‌شنبه در جلسه بررسی نحوه واگذاری امور مرتبط با عملیات آب‌رسانی در روستاها به شرکت تعاونی دهیاری‌ها به میزبانی سالن اجتماعات آب و فاضلاب استان سمنان ضمن بیان اینکه عملیات مربوط به شبکه آب روستایی استان از طریق تعاونی دهیاری‌ها اقدام می‌شود، ابراز داشت: در این خصوص موانع واگذاری کارهای مربوط به بهره‌برداری و نگهداری شبکه‌های آب در مناطق روستایی استان به شرکت تعاونی دهیاران می‌بایست رفع شود.

وی، ضمن بیان اینکه واگذاری اقتصاد کشور به بخش تعاون جزو سیاست‌گذاری اصل ۴۴ قانون اساسی است، افزود: واگذاری کارهای مربوط به بهره‌برداری و نگهداری شبکه‌های آب در مناطق روستایی استان به شرکت تعاونی دهیاران گامی مهم برای تحقق راهبردها در سال جهش تولید محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان بابیان اینکه ۱۲ تعاونی دهیاران در استان وجود دارد، ابراز داشت: می‌توان از این ظرفیت برای بهبود و پیشبرد اهداف در روستاها به منظور عمران و آبادانی استفاده کرد و همچنین شرط تشکیل تعاونی دهیاری داشتن هفت عضو از جامعه دهیاران است.

صمیمان، در ادامه تصریح کرد: کمیته هفت نفره از شخصیت‌های حقوقی متشکل از سه نفر بخشدار، به‌عنوان نماینده بخشداران، یک نفر نماینده تعاونی دهیاری‌ها، یک نفر نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یک نفر نماینده از دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان و یک نفر نماینده از شرکت آبفا است.

وی، بابیان اینکه بر اساس‌نامه شرکت تعاونی دهیاران ۱۵ نوع فعالیت تعریف‌شده است، افزود: از مجموع ۲۷۵ دهیار، ۱۷۰ دهیار عضو شرکت تعاونی دهیاران هستند که انتظار می‌رود دیگر دهیاران نسبت به عضویت در تعاونی‌ها اقدام کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان بابیان اینکه طبق اساس‌نامه تعاونی دهیاران مجاز به شرکت در طرح‌های بهداشت و درمان، امور اجتماعی، امور عمرانی، خدماتی و سرمایه‌گذاری هستند، اضافه کرد: شرکت تعاونی دهیاری‌ها با بر عهده گرفتن کارهای مربوط به بهره‌برداری و نگهداری شبکه‌های آب در مناطق روستایی استان می‌توانند از معافیت پرداخت ۲۰ درصد مالیات بر درآمد استفاده کنند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها