طرح توانمندی‌سازی جوامع محلی و روستایی در استان مرکزی اجرا می‌شود

طرح توانمندی‌سازی جوامع محلی و روستایی در استان مرکزی اجرا می‌شود

به گزارش خبرفوری از اراک ، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان مرکزی ، سید محمد حسینی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان مرکزی اظهار داشت: روستاهای استان مرکزی با توجه به ظرفیت‌های گردشگری موجود می‌توانند یکی از جاذبه‌های گردشگری استان محسوب شوند.

وی افزود: اسناد توازن منطقه‌ای و توسعه روستایی، دولت را مکلف کرده تا با اتکاء به ظرفیت‌های روستایی، توانمندسازی مهارتی و حرفه‌ای روستائیان را مورد توجه قرار دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی عنوان کرد: برای توسعه جوامع روستایی استان مرکزی طرح مطالعاتی، منظومه‌های روستایی اجرایی شده که در شبکه یکپارچه‌سازی روستایی و محلی به ویژه ظرفیت‌های اشتغال‌زایی و تولیدی تاثیرگذار است.

حسینی تصریح کرد: بر اساس قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مختلف روستای هزاوه در شهرستان اراک و آهو در شهرستان آشتیان، طرح توانمندسازی جوامع محلی برای ایجاد کسب و کار روستایی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: برای تدوین و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و توانمندسازی روستاها، منابع اعتباری بر اساس قابلیت‌های کسب و کار توزیع می‌شود، بوم‌گردی و سکونت گردشگران در خانه‌های روستایی، بسیاری از روستاهای ما را متحول کرده و می‌تواند منشا توسعه آنها گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به مزیت این طرح برای روستاها در سال اقتصاد مقاومتی، گفت: با طرح هر روستا یک محصول، امیدواریم تحرکی در اشتغال مردم ایجاد کنیم، زیرا توانمندسازی روستایان و تشکل‌ها از پیش شرط‌های توسعه پایدار است.

حسینی خاطرنشان کرد: به منظور تحقق توانمندسازی اجتماعی باید مؤلفه‌های سرمایه اجتماعی مانند مشارکت و اعتماد در میان افراد به خصوص زنان روستایی تقویت شوند.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها