"مسیر عشق" در نگاه دوربین هنرمند گیلانی

نمایشگاه عکس

"مسیر عشق" در نگاه دوربین هنرمند گیلانی


به گزارش سایت خبر فوری به نقل از تسنیم ، نمایشگاه عکس "مسیر عشق" با موضوع ایام اربعین و زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) در مجتمع خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار شد.

این نمایشگاه که از آثار محمدسعید سعیدی عکاس و گرافیست گیلانی تشکیل شده است، روایتی تصویری از حال و هوای پیاده روی اربعین است و همچنین به اماکن زیارتی شهر کربلا می‌پردازد‌.

سعیدی در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: این نمایشگاه از 27 اثر در قالب رنگی و سیاه و سفید تشکیل شده که در طی دو سال سفر به کشور عراق در ایام اربعین حسینی به ثبت رسیده است.

این هنرمند گیلانی با اشاره به هدف برگزاری این نمایشگاه افزود: هر مسلمان شیعه‌ای وظیفه دارد تا با توانایی‌های خود دین خود را به ساحت مقدس امام حسین (ع) ادا کند و من با اندک هنری که در زمینه عکاسی دارم تلاش کردم تا شاید بتوانم این کار را انجام دهم.

وی با اشاره به بازخورد عموم مردم از نمایشگاه "مسیر عشق" گفت: بسیاری از بازدیدکنندگان که در گذشته به زیارت کربلا مشرف شده بودند به این نکته اشاره می‌کردند که خاطرات سفرشان با دیدن این تصاویر زنده شده است و برخی از بازدیدکنندگان با دیدن عکس‌ها حال و هوای این زیارت معنوی را احساس کردند.

دیدن تصاویر خادمان عراقی حاضر در مسیر پیاده‌روی عظیم اربعین و در کنار آن دیدن لحظات حرکت موج خروشان جمعیت به سوی حرم حضرت کشتی نجات دل‌های جامانده از اربعین را راهی "شش‌گوشه" می‌کرد.

دیدن عظمت ایوان طلای حرم امیرالمومنین حضرت علی (ع) احساس افتخاری را در وجود هر بازدیدکننده شیعه‌ای زنده می‌کند و او را به یاد حدیث پیامبراکرم (ص) می‌اندازد که فرمودند "اَنا وَ عَلی اَبَوا هذِه‌ الاُمَه" و چه افتخاری است داشتن چنین پدری.

منبع: تسنیم

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها