تولید گندم در گلستان از مرز یک میلیون تن گذشت / پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: حدود ۹۵ درصد مزارع گندم استان برداشت و تا کنون بیش از یک میلیون تن محصول تولید شده است.

تولید گندم در گلستان از مرز یک میلیون تن گذشت / پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان

مختار مهاجر، ظهر امروز در نشست خبری که با حضور نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی برگزار شد، اظهارداشت: گلستان تولیدکننده 12 درصد گندم موردنیاز کشور است و سالانه حدود یک میلیون و 200 هزار تن محصول تولید می‌کند.

وی، با بیان اینکه تا کنون حدود 95 درصد مزارع گندم استان برداشت شده است، گفت: تولید محصول گندم در استان از مرز یک میلیون و 50 هزار تن فراتر رفته و از این مقدار حدود 800 هزارتن آن تحویل مراکز خرید دولتی شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، با اشاره به رتبه نخست گلستان در تولید انواع دانه‌های روغنی افزود: در محصول کلزا کار برداشت تقریبا به اتمام رسیده و 82 هزار و 500 تن محصول از کشاورزی خریداری شد.

مهاجر، با اشاره به مشکلاتی که در زمینه فروش محصول سیب‌زمینی کشاورزان استان به وجود آمد، گفت: عدم رعایت الگوی کشت و افزایش سطح زیرکشت این محصول سبب تولید بیش از اندازه تقاضا شد.

وی، افزود: به رغم همه توصیه‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها کشاورزان استان امسال 2 هکتار بیشتر از سال قبل سیب‌زمینی کاشتند. در فصل برداشت محصول، گلستان می‌تواند نیاز کشور به سیب‌زمینی را در یک بازه زمانی 45 روزه به طور کامل تأمین کند.

رئیس جهادکشاورزی استان، گفت: نیاز روزانه کشور 120 تن سیب زمینی بود که در استان ما 180 تن در روز تولید می‌شد و همین موضوع قیمت محصول را کاهش داد که با ورود تعاون روستایی و خرید توافقی محصول بخشی از مشکلات برطرف شد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها