زنگ هشدار شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری به صدا درآمد / وضعیت قرمز شد

در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا مباحثی همچون پیگیری وضعیت قرمز استان، ضرورت اعمال محدودیت‌ها، گلایه از عدم اعلام آمار کرونا و راه‌اندازی آزمایشگاه دوم جهت تشخیص کرونا مطرح شد.

زنگ هشدار شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری به صدا درآمد / وضعیت قرمز شد

ظهر امروز جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با حضور استاندار و اعضای ستاد در سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد که در این جلسه برخی از اعضا به ارائه گزارشاتی مبنی بر تأثیرات در خانه ماندن پرداختند، همچنین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آخرین وضعیت استان در زمینه بیماری کرونا را تشریح کرد.

فریدون رحمانی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در این جلسه با اشاره به اینکه وضعیت استان قرمز است اظهار داشت: از ابتدای بحران کرونا تاکنون دوهزار و 21 نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که تاکنون 9100 نمونه انجام و 1428 مورد مثبت گزارش شد.

وی، گفت: تاکنون تعداد موارد فوتی در استان به 42 مورد رسیده و تعداد موارد بستری فعلی در حال افزایش است به‌طوری‌که وضعیت از لحاظ تعداد موارد بستری، مشابه نیمه اول فروردین ماه است.

رحمانی، با ابراز اینکه روز گذشته از 331 نمونه 92 مورد مثبت گزارش شد که هشدار و اعلام خطر است بیان داشت: طی یک هفته گذشته، 7 مورد فوتی داشتیم که علی‌رغم افزایش تجربیات، شناخته‌شدن عوارض درمان و غیره، 3.2 درصد مرگ‌ومیرها ناشی از بیماری کرونا بوده است.

وی، با تأکید بر اعمال برخی از محدودیت‌ها تصریح کرد: لازم است به ایام اسفند و فروردین ماه بازگردیم و محدودیت‌ها اعمال شود، زیرا با کمبود فضای فیزیکی بیمارستانی مواجه هستیم که اگر بیماران غیرکرونایی در بیمارستان پذیرش نشوند مرگ‌ومیر ناشی از دیگر بیماری‌ها نیز افزایش می‌یابد.

موج اول بیماری تمام نشده است / راه‌اندازی آزمایشگاه دوم در استان

سید راشد جزایری، رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه اظهار داشت: رفتار ویروس با اقلیم‌های مختلف، متفاوت است.

وی با یادآوری گفته برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر ورود ایران به موج دوم کرونا، تصریح کرد: این امر صحت ندارد و موج اول این بیماری به اتمام نرسیده است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: 80 درصد بیماران بدون علامت و 20 درصد دارای علامت هستند، همچنین 87 درصد افراد گرفتار کرونا دارای بیماری زمینه‌ای و 12.3 درصد هیچ بیماری زمینه‌ای نداشتند.

جزایری، با تصریح به اینکه در صورت انجام سختگیری‌ها، وضعیت بهتر می‌شود اضافه کرد: تعداد موارد سرپایی و بستری افزایش یافته به‌طوری که طی 24 ساعت گذشته تعداد موارد مثبت به 63 نفر رسیده است.

وی، از راه‌اندازی آزمایشگاه دوم برای انجام نمونه‌ها و ساماندهی سیستم جواب‌دهی خبر داد و گفت: نماز جمعه در 6 شهر استان همچنان تعطیل است.

گلایه از عدم‌اعلام آمار کرونا

عبدالرضا علی‌محمدی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه ضمن گلایه از عدم اعلام آمار مربوط به کرونا گفت: زمانی که آمار ارائه شود مردم توجه می‌کنند و مشکلات موجود را متوجه می‌شوند و بیشتر مراعات خواهند کرد.

علی‌محمدی تأکید کرد: با وجود تمام مشکلاتی که در اعمال محدودیت‌ها وجود دارد، در صورتی که آمار اعلام شود، مردم محدودیت‌ها را می‌پذیرند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها