پیشرفت ۵۰ درصدی طرح مسکن محرومان در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: احداث ۲۴۴۰ واحد مسکن محرومان در استان تاکنون نزدیک ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ‌است.

پیشرفت ۵۰ درصدی طرح مسکن محرومان در چهارمحال و بختیاری

سهراب رئیسی، با اشاره به احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکن محرومان در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران، تعداد واحد مسکونی روستایی استان ۸۳ هزار و ۳۲۰ واحد است و در حال حاضر ۵۱ درصد واحدهای روستایی استان به تعداد ۴۲ هزار و ۳۰۰ مورد مقاوم سازی شده‌ است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: قبل از شروع طرح مقاوم‌سازی در سال ۸۳ ، کمتر از ۱۷ درصد خانه‌های روستایی استان مقاوم شده بود.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰۰ روستا در چهارمحال و بختیاری با جمعیتی بالغ بر از ۲۸ هزار نفر در پهنه خطرپذیری بالا و نسبتاً بالای زلزله و سیل قرار دارند، عدم استفاده بخشی از روستائیان از طرح مقاوم‌سازی به‌علت محرومیت و عدم امکان تأمین آورده شخصی و تورم ایجاد شده در بخش مصالح ساختمانی یکی از چالش‌ها در مناطق محروم و آسیب‌پذیر در عدم ورود به طرح است.

رئیسی عنوان کرد: این امر باعث شده‌ که بخش زیادی از واحدهای غیرمقاوم روستایی هم‌چنان به دلیل بنیه مالی ضعیف به صورت کاملاً غیرمقاوم و غیر بهداشتی مورد استفاده ساکنان آن‌ها قرار گیرد و تجربه زلزله‌‎های دهه‌‎های اخیر نشان داده که این گونه ساختمان‌ها در برابر نیروهای ناشی از حرکات زمین و بارندگی‌‎های سنگین تاب و مقاومت کافی نداشته که علاوه بر بروز فجایع جانی، باعث بروز خسارات متعدد به ساختمان و تحمیل بار مضاعف مالی جهت جبران خسارات وارده به اسباب زندگی و معیشت آن‌ها می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: با نگاه مساعد دولت در ۳ استان کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، در سال گذشته طرح مسکن محرومان به منظور جبران این نواقص کلید خورد و نهایتاً در چهارمحال و بختیاری به عنوان چهارمین استان بهره‌مند از طرح فوق، طرح مسکن محرومان در ۳۱ مرداد ماه سال گذشته با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور کلید خورد.

رئیسی در پایان یادآور شد: تاکنون احداث ۲۴۴۰ واحد مسکن محرومان در چهارمحال و بختیاری نزدیک ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ‌است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها