تنش آبی در۷۰ روستای استان چهارمحال وبختیاری

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۷۰ روستا با تنش آبی مواجه است، گفت: با ورود به فصل تابستان و کمبود منابع آب زیرزمینی ،تامین آب ۷۰ روستای استان با چالش مواجه شده است.

تنش آبی در۷۰ روستای استان چهارمحال وبختیاری

سهراب بهرامی، افزود: هم‌اینک ۴۰ روستای استان آبرسانی سیار می‌شود و منابع آب ۳۰ روستای دیگر نیز بسیار کاهش یافته و با مشکل تامین آب مواجه است.
وی ادامه داد: در صورت مصرف نادرست آب و از سوی دیگر گرم‌تر شدن هوا و افت آب‌های زیرزمینی، تعداد روستاهای دارای تنش آبی افزایش پیدا می‌کند به طوری که در تابستان سال گذشته ۱۲۰ روستا با مشکل تامین آب مواجه شد.
بهرامی، با بیان اینکه ۸۰ درصد آب مصرفی روستاهای استان از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود، اظهار داشت: این موضوع با توجه به خشکسالی‌های یک دهه اخیر و افت شدید آب‌های زیرزمینی، تامین آب روستاها را با چالش جدی مواجه کرده است، که برای رفع موقتی آن اجاره چاه، آبرسانی سیار و حفر چاه‌های جدید در دستور کار قرار گرفته است.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: بیشترین روستاهایی که در استان با مشکل تامین آب مواجه هستند در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا واقع شده است.
بهرامی با بیان اینکه این شرکت به ۶۱۲ روستای استان خدمات آبرسانی ارائه می‌دهد، خاطر نشان کرد: این در حالی است که تنها برای ۵۰۰ روستا قبض آب صادر می‌شود که جمعیتی افزون بر ۳۱۷ هزار نفر را در خود جای داده است.
وی با اشاره به هفته صرفه‌جویی آب که از یکم تا هفتم تیرماه نامگذاری شده است، افزود: انتظار می‌رود روستاییان در مدیریت مصرف آب همکاری بیشتری را با این شرکت داشته باشند و از آب شرب برای مصارفی نظیر آبیاری باغ و باغچه، احداث بنا و کشت صیفی‌جات بپرهیزند.
گفتنی است ، ۲۸۳ منبع، آب شرب روستاییان چهارمحال و بختیاری را تامین می‌کند که از این تعداد، ۱۸۳ منبع آب چاه است.
هم‌اینک شاخص بهره‌مندی مناطق روستایی چهارمحال و بختیاری از آب لوله‌کشی سالم و بهداشتی ۷۸ درصد است.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها