۱۶۶ مدرسه روستایی چهارمحال و بختیاری به اینترنت متصل نیستند

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۹۰۰ مدرسه روستایی استان به اینترنت و اینترانت متصل هستند و ۱۶۶ مدرسه روستایی به هیچ‌گونه امکانات مخابراتی برای دسترسی به شبکه اینترنت نیست.

۱۶۶ مدرسه روستایی چهارمحال و بختیاری به اینترنت متصل نیستند

سید حسن میراحمدی، در خصوص دسترسی مدارس چهارمحال و بختیاری به شبکه ملی اینترنت( اینترانت)، اظهار کرد: حدود ۱۷۵۵ مدرسه دولتی در استان وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۰۶۶ مدرسه روستایی و ۶۸۹ مدرسه شهری است، تمامی مدارس شهری ما به اینترنت و اینترانت دسترسی دارند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر حدود ۹۰۰ مدرسه روستایی ما به اینترنت و اینترانت رایگان متصل هستند و ۱۶۶ مدرسه روستایی ما به هیچ‌گونه امکانات مخابراتی برای دسترسی به شبکه اینترانت دسترسی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات منعقده شده است که طبق این تفاهم‌نامه تا پایان مرادماه تمامی مدارس باید از طریق شبکه موبایل به اینترانت متصل شوند.

میراحمدی در خصوص دسترسی به شبکه شاد از طریق ۴ آیتم در چهارمحال و بختیاری، گفت: در حال حاضر ۹۹.۶ درصد مدیران، ۹۴ درصد معلم - کلاس، ۹۷ درصد کلاس‌ها و ۷۹ درصد دانش‌آموزان به شبکه شاد متصل هستند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزد: دانش‌آموزانی که به شبکه شاد برای آموزش دسترسی ندارند از طریق DVD، درسنامه و برنامه‌های شبکه‌های آموزش و جهانبین آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی در پایان توضیح داد: تعدادی از دانش‌آموزان به علت نداشتن تلفن همراه یا عدم دسترسی به اینترنت امکان استفاده از آموزش‌های مجازی را ندارند، درصدد هستیم با استفاده از ظرفیت خیران برای تعدای از دانش‌آموزان که تمکن مالی خرید تلفن همراه را ندارند، تلفن همراه خریداری کنیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها