راننده جوانی که بیش از 20 عضو بدنش اهدا شد / مردی که تنها چندروز قبل از فوت فرم اهدای عضو خود را امضا کرد

روز یکشنبه راننده جوانی که تنها چندروز قبل از فوت، فرم اهدای عضو خودش را امضا کرده بود، بیست عضو از بدنش را اهدا کرد.

راننده جوانی که بیش از 20 عضو بدنش اهدا شد / مردی که تنها چندروز قبل از فوت فرم اهدای عضو خود را امضا کرد

به گزارش خبرنگار خبر فوری ، روز گذشته مهدی دانشور راننده جوانی که بعد از یک سردرد کوتاه دچار مرگ مغزی شد و خانواده و پسران خود را ترک کرد اما توانست با اهدای بیش از بیست عضو از بدنش بیماران نیازمند را جانی دوباره ببخشد.

رئیس اداره پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی قم درباره این اهدای عضو گفت: روز جمعه این بیمار با سردرد شدید به بیمارستان مراجعه می کند که چند دقیقه پس از رسیدن به بیمارستان مرکز مغزی می‌شود.

آقای صمدی افزود: اعضای اصلی این بیمار که خود دارای کارت اهدای عضو بود به هشت نفر پیوند می‌شود.

دکتر صمدی ادامه داد: نسوجی مانند قرنیه، دریچه قلب، استخوان و تاندون این بیمار مرگ مغزی هم به بیماران نیازمند اهدا شد.

جواد دانشور، پدر زنده یاد مهدی دانشور درباره مرگ فرزندش گفت: امروز پسر من با این فداکاری که کرد دوباره زنده شد و حیات دوباره ای را به افراد نیازمند اهدا کرد.

پدر مرحوم دانشور با همه غمی که در چهره داشت، اما تصمیم پسرش را ارزشمند توصیف کرد و افزود: مهدی با اینکه جوان بود در حین انتقال به بیمارستان همسرش را مدیون کرد تا در صورت بروز مرگ مغزی بدون تردید همه اعضای بدنش که امکان پیوند دارند را به نیازمندان اهدا کنند.

همچنین مُلوک فتعلی بیگی مادر زنده یاد مهدی دانشور با اشکی که از چشمانش جاری بود گفت: شاید درست نباشد که از پسرم تعریف کنم ولی مهدی نهایت مظلومیت و حیا را به دنبال خود داشت.

وی بیان داشت: خوشحالم که پسرم باعث زندگی و حیات دوباره عده ای شد که می توانند با انجام کارهای نیک و خدا پسندانه روح پسرم را شاد نگه دارند و همین ایثار و فداکاری پسرم مایه صبر ما خواهد بود.

لازم به ذکر است، هشت عضو اصلی و بیست عضو فرعی از شادروان مهدی دانشور به بیماران نیازمند اهدا شد که شامل قلب، چشم، کبد، کلیه، اعصاب و برخی از بافت های بدن است.

منبع: خبرفوری

76

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ستوده
    0

    روحش شاد ویادش گرامی باد خدا به پدر مادر ش صبر بده

  • کاربر ناشناس
    0

    خداصبرشان دهدعزیزفداکارروحش باشهدامحشوربادتسلییت

  • ابومحمد از نورآباد
    0

    خدا اورا مورد لطف و رحمت واسعه خودش قرار دهد درود خدا و ائمه بر او باد.واز خدای بزرگ برای خانواده محترم وبستگانش، خصوصا پدر و مادر بزرگوارش صبر وشکیبایی مسئلت داریم.روحش شاد باد.

  • بهزاد
    0

    درود بر شرفش خدایش بیامرزاد

  • نسیم
    0

    خدا قرین رحمتش بکند .ولی خانواده اش نباید ناراحت باشند چون قلبش الان در بدن فرد دیگری می تپد .چشمها . اعضای دیگه بدنش هنوز زنده هستند و دارند کار می کنند این جوان در واقع زنده است خدا با اعمه هم نشینش کند آمین

  • علی نیکبخش کیوانی
    0

    هزاران شمع میتوانند از یک شمع روشنی بگیرند شادی هم با اشتراک گذاشتن میتواند افزایش یابد میشه لطف کنید ازتون خواهش کنم شمع اول باشم با اهدای رایگان تمام اعضای بدنم مثل قلب ریه ها کلیه ها قرنیه های چشم کبد روده پانکراس دریچه قلب مغز استخوان وغیره به مردم عزیزتر ازجانم ملت شریف وهمیشه سربلند ودر صحنه وطنم ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها