گیلان از استان‌های برتر کشور در تولید فولاد

رییس اداره صنایع معدنی سازمان صمت گیلان گفت: گیلان جزء ۴ استان برتر کشور در تولید فولاد است.

گیلان از استان‌های برتر کشور در تولید فولاد

امین پورجدی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان هشت واحد فعال صنایع فولادی دارد، گفت: سالانه ۲ میلیون و ۲۲۵ هزار تن انواع صنایع فولادی از جمله شمش فولاد، میلگرد و ورق های فولادی در این استان تولید می‌شود.

وی افزود: صنایع فولادی یکی از صنایع پرمصرف آب هستند و پرباران بودن و فراوانی منابع آبی در گیلان، یکی از مزیت هایی است که زمینه‌ساز توسعه این صنایع است.

پورجدی با بیان اینکه بزرگ‌ترین واحد صنعتی فولاد کشور در بخش خصوصی در گیلان فعال است، ادامه داد: گیلان افزون بر اینکه در ردیف چهار استان عمده تولید فولاد قرار گرفته، در مقایسه با استان‌هایی با شرایط مشابه آب و هوایی و پر بارش، موفق‌تر عمل کرده است.

وی با بیان اینکه ماده اولیه معدنی صنعت فولاد، سنگ آهن است، گفت: اگرچه گیلان ۵۶ معدن فعال دارد اما این استان معدن سنگ آهن ندارد و مواد اولیه صنایع فولاد استان از استان های دیگر تامین می شود.

رییس اداره صنایع معدنی سازمان صمت گیلان در خصوص صادرات هم گفت: با توجه به تعداد بالای صنایع فلزی مرتبط با فولاد که ماده اولیه‌شان از این آلیاژ تامین می‌شود و نیز نیاز بالای ساخت و ساز به مصالح ساختمانی فولادی در استان و کشور، بخش اعظمی از تولیدات صنایع فولادی گیلان به مصرف استان و کشور می‌رسد و فقط یکی از این صنایع فولادی، سالانه ۶ هزار تن میلگرد به عراق، افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان و پاکستان صادر می‌کند.

پورجدی به برنامه‌های توسعه‌ای صنایع فولاد گیلان هم اشاره کرد و گفت: دو طرح توسعه‌ای در دو واحد صنایع فولادی استان در حال انجام است که با اجرای این طرح‌ها، ورق‌های گالوانیزه با پوشش ضد خوردگی که بیشتر برای صنایع خودروسازی کاربرد دارد، به تولیدات فولادی گیلان اضافه می‌شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها