آیت‌الله علوی‌گرگانی: ترویج طب اسلامی پیاده‌کردن رهنمودهای ائمه اطهار(ع) در جامعه است

آیت‌الله علوی‌گرگانی: ترویج طب اسلامی پیاده‌کردن رهنمودهای ائمه اطهار(ع) در جامعه است

به گزارش خبرفوری، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار نماینده آیت‌الله تبریزیان در شمال کشور که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: طب و پزشکی ریشه‌های قرآنی و اسلامی دارد و از این نظر که با سلامتی جامعه در ارتباط بوده مهم است.

وی با تأکید بر اقدامات ارزشمند آیت‌الله عباس تبریزیان در زمینهٔ طب اسلامی و سنتی افزود: رونق و شکوفا کردن طب اسلامی بسیار پسندیده و بجاست که سبب می‌شود تا از نشر و گسترش بسیاری از بیماری‌هایی که امروز دامن‌گیر جامعه شده جلوگیری به عمل آید.

مرجع تقلید شیعیان جهان بابیان توصیه‌ها و رهنمودهای حوزه سلامت ائمه معصومین (ع) گفت: ترویج طب اسلامی پیاده کردن رهنمودهای ائمه معصومین(ع) در جامعه است که از این نظر بسیار پسندیده و باارزش است.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به حدیثی از یکی ائمه اطهار (ع) عنوان کرد: عمل طب، عمل مطلوب و مورد قبولی است که با سلامتی جامعه سروکار داشته و نمونه‌ها و تاییدات تاریخی و دینی نیز در زمینهٔ ریشه‌های اسلامی طب و طبابت در منابع اسلامی فراوان آمده است.

مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به حدیث شریفی از پیامبر گرامی اسلام(ص) تصریح کرد: دو اصل در سلامتی و تندرستی وجود داشته که نقش کلیدی و راهبردی را ایفا می‌کند که نخستین آن این بوده که زمانی باید طرف غذا رفت که میل به غذا وجود داشته باشد و دوم نیز زمانی باید از غذا دست کشید که هنوز میل به غذا در انسان وجود دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه بابیان آیه‌ای از قران کریم خاطرنشان کرد: ریشه طلب و پزشکی در اسلام است و دراین‌بین نیز طب اسلامی و سنتی بسیار مورد توصیه و قبول اسلام است.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها