اختصاص ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح اقدام ملی در فارس

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن حدود۵۰ هزار واحد مسکن به متقاضیان در این استان واگذار خواهد شد، گفت: برای این اقدام حدود ۵۰۰ هکتار زمین آماده شده است.

اختصاص ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح اقدام ملی در فارس

زاهدی، امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مهار تورم بخش مسکن یکی از دغدغه‌های دولت به شمار می‌رود، اجرای طرح اقدام ملی مسکن را در این زمینه تاثیرگذار دانست و گفت: علاوه بر شروع مسکن ملی، تکمیل پروژه های مسکن مهر در استان نیز از اولویت‌های مد نظر است.

وی با بیان اینکه در فارس تاکنون ۵۰ هزار نفر طی ۲ مرحله در طرح اقدام ملی ثبت نام کرده‌اند، گفت: پایش ثبت نام شدگان مرحله اول به اتمام رسیده و پایش ثبت نام شدگان مرحله دوم نیز مراحل نهایی را طی می‌کند.

زاهدی با یادآوری اینکه متقاضیان ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده گذاری دریافت خواهند کرد، گفت: مابقی قیمت تمام شده هر واحد، منهای قیمت زمین، توسط متقاضی طی ۲ سال و به شکل اقساطی پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس همچنین در خصوص مسکن مهر نیز گفت: در استان فارس ۱۱۲ هزار واحد مسکن مهر احداث شد که ۴۵ درصد از کل این واحدها توسط دولت تدبیر و امید تکمیل شده است.

او با بیان اینکه ۵ درصد از کل واحدهای مسکن مهر در فارس به دلیل مشکلات مختلف حقوقی، هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، گفت: امیدواریم تا پایان امسال، مشکلات این واحدها مرتفع و آماده واگذاری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس یکی از مباحث مهم در پروژه‌های مسکن مهر را خدمات زیربنایی و روبنایی نظیر فاضلاب، مدرسه، درمانگاه، کلانتری و .... دانست و گفت: کمبود این خدمات در پروژه‌های مسکن مهر احداث شده در فارس، به شدت احساس می‌شد.

زاهدی با بیان اینکه ۵۰ درصد از خدمات زیربنایی و ۸۰ درصد از خدمات روبنایی پروژه‌های مسکن مهر استان فارس در دولت تدبیر و امید انجام شده است، گفت: این فعالیت‌ها همچنان تداوم دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس خاطرنشان کرد: بالغ بر ۸۰ درصد از کل محوطه‌سازی‌ها شامل معابر لازم در سایت‌های مسکن مهر و خیابان‌های منتهی به این مجموعه‌های مسکونی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اجرایی شده و هنوز هم ادامه دارد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها