بیانیه رییس تلگرام در مورد فیلترینگ تلگرام در ایران

پاول دوروف رییس تلگرام با انتشار بیانیه ای مدعی شده است که شرکتش از این پس روی مقابله با فیلترینگ در کشورهایی بجز روسیه، از جمله ایران و چین، تمرکز خواهد کرد

بیانیه رییس تلگرام در مورد فیلترینگ تلگرام در ایران

در بیانیه رییس تلگرام که در کانال تلگرامی رسمی وی منتشر شده، آمده است: «در آوریل 2018 دولت روسیه تلگرام را در خاک این کشور فیلتر کرد. ما می دانستیم که چنین اتفاقی رخ خواهد داد، به همین دلیل وقتی فیلترینگ انجام شد، پیش از آن اپلیکیشن تلگرام را با سرورهای پروکسی و ... تجهیز کرده بودیم.

اولین هفته فیلتر چالش برانگیز بود ولی پس از مه 2018، تلگرام به شکل گسترده در روسیه در دسترس قرار گرفت.»

دوروف در ادامه خاطرنشان کرده که «در نتیجه، تعداد کاربران تلگرام در روسیه کاهش پیدا نکرد - در اصل از مه 2018 (زمانی که فیلترینگ اعمال شد) دو برابر شده است.»

مالک تلگرام افزود: «هفته گذشته، دولت روسیه اعلام کرد که تصمیم گرفت که واقعیت را بپذیرد و اعلام کرد که تلگرام دیگر در روسیه فیلتر نیست. در بیانیه شان، آنها به پیام من که 4 ژوئن صادر شده بود اشاره کردند، جایی که توضیح دادم چرا محدودیت گذاشتن منطقی نیست. از این تغییر باید استقبال کرد - و من امیدوارم که مداوم باشد.

دوروف در بخش پایانی بیانیه خود مدعی شده است: «نمی خواهیم این فناوری کهنه یا بلااستفاده شود. به همین دلیل است که تصمیم گرفتیم منابع مان را بر مکان های دیگری که تلگرام هنوز توسط دولت ها فیلتر شده متمرکز کنیم - جاهایی مثل ایران و چین.

منبع: جماران

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • علی
    0

    واقعا چه روزگاریه انقلاب کردیم خودمون باشیم ولی ۱۰۰ درصد کارامون کپی روسیه و چین هستش! روس هایی که ایران رو نابود کردن همین۱۰۰ سال پیش خیلی دور نریم جایی که شاهزاده های ایرانی توی تبریز و آذربایجان تن به خون دادند که روس ایران رو نگیره !داریم چی کار میکنیم؟ دشمن همیشه دشمنه اینو تاریخ ثابت کرده

  • ایرانی
    0

    زمان عرصه بروز شکوفایی پیوسته استعدادهای علمی و تکنولوژی نسلهای برتریجوی خود است . مردمی دیگر در همین زمان در خواب و بیداری فقط نظاره میکنند پریروز را دیروز را .

  • محمد
    0

    کاری نکنید که ملت ایران برنامه تلگرام را از دور خارج کنند ، دخالت در امور داخلی ایران جرمی نابخشودنیست و تلگرام باید به این حاکمیت احترام بگذارد

  • محسن
    0

    شما هم رویه بی بی سی فارسی را پیش گرفته اید که خبر انتشار یافته در بخش فارسی و بخش بین المللی آن با هم فرق دارد متن اصلی این مصاحبه ارائه دهید در آن صورت خواهید مالک تلگرام با انتقال سرور ها به روسیه موافقت کرده روسیه هم فیلترینگ تلگرام را متوقف کرد این مورد را ایران هم به تلگرام ارائه داده ولی مالک آن بنا به درخواست آمریکا انتفال سرور به ایران را رد کرد .اگر تلگرام هم سرورهایش را به ایران انتقال دهد فیلترینگ آن منتفی ست

  • User
    0

    تلگرام در واقع یک نوع هنجار شکنی هم انجام می ده.

  • تحلیل گر
    0

    معلوم نیست چه هدفی داره که داره روی کشور هایی که تلگرام رو فیلتر کردن تمرکزشو بیشتر می کنه. تا الآن هم معلوم نیست تلگرام اصلا سرور هاش کجا هستند ویا اصلا شرکتش در کدوم نقطه دنیا واقع شده.دو مورد آدرس هم داده در دبی و انگلستان که اون ساختمان هم شبیه یا شاید محلی برای رزرو ملاقات ها و اتاق مخصوص آن هست نه یک شرکت. یک ضرب المثل هست که میگه: هیچ گربه ای در راه رضای خدا موش نمی گیره. تلگرام هم برای منافعی به احتمال زیاد این کارها رو انجام می ده.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها