۶۳۳۸ پرونده در شعب تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی مختومه شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی گفت: ۶ هزار و ۳۳۸ پرونده در شعب تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی مختومه شد.

۶۳۳۸ پرونده در شعب تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی مختومه شد

محمد حسین اشرفی، صبح یکشنبه در نشست خبری اعضای شورای قضائی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: تعزیرات حکومتی در خراسان‌جنوبی با ۹ شعبه بدوی و ۳ شعبه تجدید نظر فعالیت می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: طی سال گذشته تعداد پرونده‌های ورودی به شعب تعزیرات حکومتی در حوزه کالا و خدمات دو هزار و ۲۳۵ پرونده بود که متخلفان به ۱۷ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

اشرفی افزود: بیشترین تخلفات در این بخش عدم درج قیمت، گران فروشی، عدم ارائه فاکتور خرید و تقلب بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت، درمان و دارو نیز ورودی پرونده‌ها ۵۲۲ پرونده بوده است، گفت: از این تعداد به ۵۱۸ پرونده رسیدگی رسیده شده که متخلفین در این بخش به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

بیشترین تخلفات در بخش بهداشت و دارو

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بیشترین تخلفات در بخش بهداشت، دارو و درمان نیز در سال گذشته عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عدم رعایت مقررات بهداشت محیط و عرضه و تحویل کالای غیر بهداشتی بوده است.

اشرفی یادآور شد: در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز سه هزار و ۴۶۰پ رونده به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد شده که با احتساب پرونده‌های معوقه از سال قبل از آن به سه هزار و ۵۸۶ پرونده رسیدگی و مختومه شده است.

متخلفان حوزه قاچاق کالا و ارز به ۴۷۶ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند

وی با اشاره به اینکه خرید و فروش، حمل و نگهداری کالای قاچاق و عرضه کالای قاچاق توسط واحدهای صنفی بیشترین تخلفات در این بخش بوده است، افزود: متخلفان در این بخش به ۴۷۶ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در مجموع این سه بخش ۶ هزار و ۲۱۷ پرونده در سال گذشته به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد شده که با احتساب پرونده‌های معوق از سال قبل ۶ هزار و ۳۳۸ پرونده مختومه شده است.

اشرفی با اشاره به اینکه در مجموع این سه بخش متخلفان به ۴۹۵ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند، بیان کرد: مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب بدوی ۲۴ روز و در شعب تجدید نظر ۹ روز بوده است.

وی بیان کرد: در طرح نظارتی عرضه ملزومات بهداشتی نیز ۲۷ پرونده دریافت کردیم که به ۲۳ پرونده رسیدگی شد و متخلفان به ۱۵۳ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

پرونده‌های مهم تعزیرات خراسان‌جنوبی در سال گذشته

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی با اشاره به دو پرونده مهم رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی استان گفت: یکی از این پرونده‌های قاچاق ۱۰۰ هزار لیتر گازوئیل یارانه‌ای توسط مدیر عامل یکی از شرکت‌ها بود که بعد از طی مراحل قانونی به ۸ میلیارد و ۱۳۸ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

اشرفی یادآور شد: در یک پرونده دیگر نیز شرکتی اقدام به قاچاق ۱۳۶ هزار لیتر گازوئیل کرده بود که متخلفین به ۵ میلیارد و ۱۸۲ میلیون ریال محکوم شدند.

وی اظهار کرد: از مجموع ۴۹۵ میلیارد ریال محکومیت نقدی در سال گذشته ۲۴۲ میلیارد ریال را وصول و به حساب خزانه دولت واریز شد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها