یک نماینده مجلس:

راه اندازی تلویزیون اینترنتی وظیفه وزارت ارتباطات نیست

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: راه اندازی تلویزیون اینترنتی در حیطه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست.

راه اندازی تلویزیون اینترنتی وظیفه وزارت ارتباطات نیست

محمدحسن آصفری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مسائل حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات،گفت: خردادماه امسال طرحی تحت عنوان «هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی» از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد، این در حالی است که بر اساس قانون اساسی نظارت بر عملکرد رسانه های فراگیر برعهده سازمان صدا و سیما است و وزارت ارتباطات وظیفه تعیین مقررات در این حوزه را ندارد.

وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حق ورود به مقوله مذکور را ندارد و راه اندازی تلویزیون اینترنتی از سوی این وزارتخانه مخالف با قانون اساسی است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از هزار سرور خارجی در کشور فعال هستند و بخش بسیار زیادی از پهنای باند اینترنت کشور در اختیار این سرویس ها است، گفت: آیا این مسئله را نمی توان به نوعی کودتای فرهنگی علیه آرمان های امام راحل و شهدا تلقی کرد؟

آصفری خطاب به آذری جهرمی، گفت: آقای وزیر ارتباطات آیا شما اجازه می دهید فرزندان خودتان در سنین پایین به فضای مجازی خارجی به ویژه اینستاگرام دسترسی داشته باشند؟ آیا شما محتوای غیراخلاقی این شبکه ها را رصد می کنید؟

مرادی: فضای مجازی از کنترل دولت خارج شده است

همچنین در ادامه جلسه، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، گفت: بحث ارتباطات نواقص زیادی دارد و در این راستا وعده هایی به روستائیان داده شد اما عملیاتی نشده است.

وی افزود: روستائیان همچنان در انتظار تلفن ثابت و سیار هستند و همچنین از لحاظ سرعت اینترنت گله مند هستند و به ویژه اینکه شاهد بی عدالتی و تبعیض بسیار زیادی در موضوع اموزش آنلاین هستیم و انتظار این است که وزارتخانه مذکور مشکلات این حوزه را مرتفع کند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: فضای مجازی از کنترل وزارت ارتباطات و دولت خارج شده است و انتظار این است که آنان در این زمینه اقدامات ویژه تری انجام دهند.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    باهم توافق کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها