آمار عجیب قربانیان کرونا:

سیاهپوستان ۳ برابر سفیدپوستان؛ یهودیان بیشتر از مسیحیان

آمار عجیب و تکان دهنده وزارت بهداشت بریتانیا از میزان مرگ و میر مسلمانان و یهودیان بر اثر کرونا باعث شگفتی محققان شده است..

سیاهپوستان ۳ برابر سفیدپوستان؛ یهودیان بیشتر از مسیحیان

تاکنون روشن شده است که میزان مرگ و میر بر اثر کووید - ۱۹ در افراد سیاهپوست ۳ برابر بیشتر از سفیدپوستان بوده اما جالب است که بدانیم این آمار در میان مسلمانان و یهودیان بریتانیا ۲.۵ برابر بیشتر از افراد غیرمذهبی در این کشور است.

داده‌های شگفت انگیز محققان و آمار بدست آمده پس از جمع آوری اطلاعات در این زمینه غیرقابل باور است.

آمار و ارقام نشان می دهد که ۱۹۸.۹ مرد مسلمان از ابتدای ماه مارس از میان ۱۰۰ هزار مرد بریتانیایی بر اثر کرونا جان سپرده اند.

این آمار همچنین برای هندوها نیز بالا بوده و مردان فرقه سیک‌ها ۱۲۸.۶ درصد، برای بودایی‌ها ۱۱۳.۵ و برای مردان مسیحی ۹۲.۶ درصد بوده است.

آمار در زنان متفاوت‌تر از مردان است به طور مثال زنان مسلمان ۹۸.۲، زنان یهود ۹۴.۳، زنان هندو ۹۳.۳ و زنان سیک ۶۹.۴ درصد بوده است.

به گفته یکی از متخصصان این آمار نگران کننده است و این موضوع با توجه به داده‌های بدست آمده نشان میدهد که بیماری کووید -۱۹ اقلیت‌های سیاه، آسیایی و قومی را نشانه رفته است.

نتیجه بدست آمده حاکی است که سیاهپوستان در حال حاضر در صدر جدول قرار گرفته‌‌اند که این رقم در مردان سیاه پوست ۳ برابر و در زنان سیاه پوست ۲ برابر سفیدپوستان و رنگین پوستان دیگر بوده است.

محققان با بررسی میزان کمبود ویتامین دی در میان قربانیان نیز تاکید کرده‌‌اند که آمار بیمارستان‌های بریتانیا از قربانیان کرونا نشان داده که افرادی که دچار کمبود ویتامین دی بوده‌‌اند در بیمارستان جان خود را بر اثر کرونا از دست داده اند.

در لیست قربانیان کرونا بیمارانی که به دیابت و فشار خون بالا دچار یوده‌‌اند نیز دیده می‌شود.

تحقیقات موجود از ۲۶۰ بیمارستان بریتانیا و پرونده پزشکی بیش از ۳۵۰۰۰ بیمار و قربانی کرونا بدست آمده است.

با توجه به آمار و داده‌های موجود نگرانی‌های برای مرگ سیاهپوستان، مسلمانان و یهودیان تحقیقات بیشتری برای کشف دلیل افزایش شانس مرگ در روند بیماری بین اقلیت‌های موجود آغاز شده است.

این در حالی است که اقلیت‌های یهودی در بریتانیا به شدت قوانین فاصله اجتماعی را نقض کرده و توجهی به دوری از یکدیگر نکرده و اکثر مراسم خاص خود را با حضور ده ها تن برگزار می‌کنند.

با توجه به شرایط موجود کارشناسان فرضیه‌های مختلفی را برای بیماری کرونا مطرح کرده‌‌اند که می‌تواند افزایش جمعیت ، میزان تراکم، و… بوده باشد که موقعیت جغرافیایی و عوامل اقتصادی نیز خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد. به گفته یکی از دانشمندان اقلیت‌های مذهبی در بریتانیا اغلب جز قشر کم درآمد هستند که بیشتر در معرض خطر بیماری قرار دارند.

گفتنی است که دانشمندان دانشگاه ادینبورگ و لیورپول این مقاله‌های مخفی را شب گذشته با تائید دولت منتشر کرده‌‌اند.

پروفسور شیخ عزیز یکی از متخصصان مراقبت های اولیه دانشگاه ادینبورگ در این باره گفت: «اکنون چندین ماه است که نگرانی‌هایی درباره تاثیرات نگران کننده کووید - ۱۹ بر اقلیت‌های قومی بوجود آمده است و باید راهبردهای احتمالی کاهش ابتلا به بیماری را مورد ازریابی قرار دهیم تا اقلیت‌های کمتری از این بیماری بمیرند.»

منبع: ایران

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها