پیش‌بینی باهنر از آرای وزرای پیشنهادی علوم و نیرو /مرکز تحقیقات استراتژیک منحل شد

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: به نظر می رسد وزرای پیشنهادی نیرو و علوم، برای رأی اعتماد مشکلی ندارند و رای اعتماد خواهند گرفت.

پیش‌بینی باهنر از آرای وزرای پیشنهادی علوم و نیرو /مرکز تحقیقات استراتژیک منحل شد

به گزارش خبر فوری به نقل از مهر، محمدرضا باهنر عصر امروز در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین اظهارداشت: در جریانات تحولات سیاسی در طول سی و چند سال اخیر، اتفاقات زیادی رخ داده اما محوریت مخالفت نظام جمهوری اسلامی با نظام استکبار همچنان باقی است.

وی افزود: اعتقاد ما نشان داده که آمریکا خوی استکباری خود را از دست نداده و همواره به دنبال مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران است. آمریکا با نهضت امام مخالفت های خود را آغاز کرد و این مخالفت ها هم در کودتای ۲۸ مرداد ریشه دارد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: قرن، قرن غلبه مستضعفین بر مستکبران است، تجربه ما در مسیر نهضت اسلامی از سال ۴۲ نشان داده که این خصومت ها از سوی آمریکا همواره وجود داشته و با همه اینها، بر اقتدار این نظام اضافه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رای اعتماد مجلس در جلسه آینده مجلس شورای اسلامی گفت: فردا قرار است کابینه دولت تکمیل شده و برای وزرای علوم و نیرو رای گیری شود؛ به نظر می رسد این دو وزیر پیشنهادی برای رأی اعتماد مشکلی نخواهند داشت و رای اعتماد خواهند گرفت.

باهنر با اشاره به جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جلسات مجمع عمومی چند جلسه برگزار شده اما جلسات کمیسیون ها بسیار محکم و جدی در حال برگزاری است. بخشی از سیاست های کلی نیاز به اصلاح دارد، بخشی از سیاست های کلی از نظر زمانی منتفی شده و برخی سیاست های کلی نیز قابل ادغام است؛ به همین دلیل، تنقیح سیاست های کلی در دستور کار کمیسیون های مجمع است.

وی با اشاره به امر نظارت از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مقام معظم رهبری این بخش از اختیارات نظارتی خود را به مجمع تشخیص مصلحت واگذار کرده اند؛ در این دوره مقرر شده که یک شورای راهبردی نظارتی انتخاب شود تا این مسئولیت را به طور تمام انجام داده و منتظر صحن مجمع نباشد که این امر در مسئله نظارت سرعت بیشتری را به وجود خواهد آورد.

باهنر گفت: مرکز تحقیقات استراتژیک منحل شد و مقرر شد وظایف بازتعریف شده این مرکز از سوی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار شود.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها