دانش‌آموزان استثنایی چهار محال بختیاری در ایام کرونا بیکار نبودند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری از فعالیت مجازی مدارس استثنایی در ایام کرونا خبر داد.

دانش‌آموزان استثنایی چهار محال بختیاری در ایام کرونا بیکار نبودند

خداکرم حیدری، با اشاره به فعالیت‌های آموزشی صورت گرفته شده در ایام کرونا در مدارس استثنایی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری مدارس استثنایی تعطیل و حضور دانش‌آموزان استثنایی در مدارس ممنوع بود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: تعدادی از دانش‌آموزان مدارس استثنایی از نظر سیستم ایمنی بدن در وضعیت مطلوبی قرار نداشتند و اکثر آن‌ها با مشکل روبرو و نیازمند مراقبت بیشتری بودند به همین دلیل حضور آن‌ها به‌ صورت گروهی در مدارس ممنوع شده ‌بود.

وی با اشاره به حضور دانش‌آموزان مدارس استثنایی برای بررسی و رفع اشکال، ادامه داد: دانش‌آموزانی که از نظر سیستم ایمنی بدن مشکلی نداشتند و وضعیت بدن آن‌ها عادی بود صرفا برای رفع اشکال به صورت حضوری در مدارس حاضر شدند.

حیدری در ادامه بیان کرد: آموزش به صورت مجازی و آنلاین برای دانش‌آموزان استثنایی در ایام ویروس کرونا دایر شد و فعالیت خود را به صورت جدی ادامه دادند.

وی از وجود بیش از ۵۰ مدارس استثنایی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و توضیح داد: از این تعداد نزدیک به ۶ مدرسه مربوط به اختلالات یادگیری دانش‌آموزان در دوره ابتدایی و ۴۶ مدرسه، استثنایی است که در دوره‌های مختلف ابتدایی، راهنمایی و متوسطه مشغول به فعالیت هستند و در گرایش‌های مختلف از جمله کم‎توان ذهنی، ناشنوایان و نابینایان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

حیدری با اشاره به تفاوت آموزش با توجه به گرایش در مدارس استثنایی، اضافه کرد: دانش‌آموزانی که از کتاب‌های آموزشی عادی استفاده می‌کردند، در مدارس عادی برحسب نظر شورای مدرسه در فاصله زمانی، برنامه امتحانی مشخص ‌و از قبل هماهنگ شده با والدین و دانش‌آموزان به صورت مجازی و آنلاین از آن‌ها آزمون گرفته‌شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه عنوان کرد: در بحث وضعیت آموزشی دانش‌آموزان مدارس استثنایی تعدادی از آن‌ها در دوره ناتمام هستند و گروهی از دانش‌آموزان در مقاطع پیش‌دبستانی و آمادگی قرار دارند و این مقاطع جزء پایه‌های رسمی آموزش و پرورش استثنایی است و در پایان ادریبهشت ماه سال جاری پایان آموزش آن‌ها اعلام شد و حدود ۱۵ درصد از کتاب‌های این گروه از دانش‌آموزان در فضای آموزشی و به صورت آنلاین به آن‌ها آموزش داده شد و برنامه آموزشی دقیق و مطابق با برنامه هفتگی به آن‌ها ارائه و آموزش به اتمام رسید.

حیدری در پایان یادآور شد: بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از دانش‌آموزان استثنایی در ایام کرونا و آموزش مجازی و آنلاین هیچ‌گونه دسترسی به فضای مجازی نداشتند که از طریق درسنامه، پرسش و پاسخ، آزمون‌های از قبل طراحی شده و آموزش به صورت خلاصه از طریق عوامل اجرایی مدارس در اختیار این دانش‌آموزان قرار گرفت و پاسخ‌ها و بازخوردها در بازه زمانی مشخص جمع‌آوری شده و رفع اشکال برای این گروه از دانش‌آموزان استثنایی صورت می‌گرفت.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها