مرگ منصوری چه تاثیری بر پرونده طبری می‌گذارد؟

با مرگ منصوری، یکی از مهره های مهم و تاثیرگذار پرونده طبری حذف شد تا بخشی از اسرار این پرونده ناگفته بماند.

مرگ منصوری چه تاثیری بر پرونده طبری می‌گذارد؟

"مرگ غلامرضا منصوری در بخارست تایید شد" خبری کوتاه که نشان از حذف یکی از متهمان اصلی پرونده اکبر طبری را داشت.

غلامرضا منصوری قاضی اجرای احکام سابق لواسان که به عنوان متهم ردیف نهم پرونده اکبر طبری شناخته می‌شد با دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه پس از دستگیر شدن طبری از کشور گریخت و بر اساس اطلاعات موجود به آلمان فرار کرده بود.

این متهم به عنوان یکی از همدستان اصلی اکبر طبری به شمار می‌رفت و در انجام اقدامات نا صواب و بسیاری از اتهاماتی که طبری انجام می‌داده نقش داشت و در کیفرخواست عنوان تهامی او همانند طبری دریافت رشوه و معاونت در شبکه چند نفری ارتشاء عنوان شده است.

منصوری برای آنکه به طبری کمک کند و در انجام اتهامات او شریک باشد مبلغ ۵۰۰ هزار یورو معادل حدود ۱۰ میلیارد تومان از متهمان دیگر پرونده رشوه دریافت کرده بود.

منصوری پس از بازداشت طبری فرار کرد، اما پس از آنکه دست طبری رو شد و در تیرماه سال گذشته دستگیر شد منصوری از کشور گریخت و به یکی از کشور‌های اروپایی پناه برد.

با شروع رسیدگی به پرونده اکبر طبری نام منصوری به عنوان متهم ردیف نهم در کیفرخواست آمد و پس از اولین جلسه رسیدگی به پرونده او با انتشار فیلمی از خود اعلام کرد که برای دفاع به ایران باز می‌گردد.

اما پس از انتشار این فیلم و گذشت چند روز از اعلام منصوری مبنی بر بازگشتش به ایران و معرفی خود به کنسولگری او این کار را انجام نداد تا در نهایت پلیس بین الملل او را در بخارست پایتخت رومانی دستگیر کرد، اما شرایط خاص بیماری کرونا استرداد منصوری به ایران را با مشکل مواجه کرد.

پس از اعلام خبر بازداشت منصوری در رومانی عصر امروز سی‌ام خردادماه به یک باره خبر مرگ او در این کشور تبدیل به تیتر یک تمامی اخبار شد.

برای منصوری یک حادثه غیرمترقبه رخ داده و پس از آن هم رئیس پلیس اینترپل ایران هم خبر مرگ منصوری در بخارست را تایید کرد.

سردار هادی شیرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوز حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پیامی از اینترپل بخارست (کشور رومانی) دریافت کردیم مبنی بر اینکه برای فرد تحت تعقیب اعلان قرمز آقای "غلامرضا منصوری" یک حادثه غیرمترقبه رخ داده و وی خود را از پنجره هتل محل اقامتش در بخارست به پائین پرت کرده است.

مراجعات منصوری به نجفی برای چه بوده است؟
اما همانطور که گفته شد منصوری نقش پررنگی در انجام اقدامات ناصواب برای نجفی متهم ردیف دوم پرونده داشته است و بر اساس گفته‌های فرهاد مشایخ متهم ردیف سوم پرونده منصوری در سال ۹۵ مراجعات مکرری به نجفی داشته و درخواست‌های مالی اعم از آپارتمان و پول کرده است.

مشایخ گفته است منصوری با لحنی تهدید آمیز توقعات خود را بیان می‌کرده و در نهایت نجفی ۵ بسته صد هزار یورویی در سال ۹۵ به منصوری می‌دهد.

از آنجایی که ۴ جلسه از رسیدگی به پرونده اکبر طبری گذشته و نقش این متهم که امروز خبر مرگ او منتشر شد کمی روشن شده است، اما باید دید که کشته شدن او تا چه حد در پرونده طبری نقش دارد و متهمان دیگر پرونده درباره این متهم چه می‌گویند.

حال با مرگ منصوری و متواریی بودن نجفی قطعه‌ای از پازل پرونده طبری کاسته شده تا بخشی از پرونده تاریک بماند. شاید با بازداشت نجفی و استرداد او به ایران بتوان این بخترا بازخوانی کرد، اما انچه فعلا مشخص است، این است که نه منصوری زنده است تا رواینویم و نه نجفی بازداشت شده تا ببینیم چه اسراری در سینه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • صادق
    0

    شک نکنید که تو مانور نظامی خودیها کشته شد...

  • هادی
    0

    سلامتی همه بچه های وزارت اطلاعات...

  • شهرام
    0

    قاضی دزد و فاسد منصوری دیگه مهره سوخته بود و ممکن بود لب باز کنه از سرشاخه های اصلی فساد . برا همین نظام مقدس جمهوری اسلامی حذفش کرد تا اطلاعات بیشتری لو نره و مبارزه با فساد در حد همین اوباش باقی بمونه . چون لاریجانی ها جزو فاسدترین خاندان عراقی ها هستند که در ایران غارت و چپاول کردند و عدالت را سر بریدند و دست آخر هم ازشون بابت زحماتشون تشکر شد !!! واااقعا خوشحالم از مرگ این زالواهای کثیف. عاقبت تمام زالوهای حکومت اسلامی

    نظرات شما -
    • هادی الله یاری
      0

      دنیا نفس راحت خواهد کشید با تمام شدن این زالوهای حکومت اسلامی

  • هاشم
    0

    مرگ منصوری فاسد کار دست همین باند طبری هستش

  • آریا مهری
    0

    ایران داره شبیه فیلم پدر خوانده اداره میشه،،،،فقط خدا رحم کنه به پروردگار

  • هادی الله یاری
    0

    بخدا این حکومت عوض بشه،دنیا یه نفس راحت میکشه...

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      این حکومت عوض شه، فک نکن میشیم آلمان! کشور تجزیه میشه و هر تکه ایش هم تبدیل میشه به لیبی و سوریه هدف آمریکا از براندازی فقط تجزیه و تضعیف هرچه بیشتر کشوره

  • ابراهیم ایرانپور مبارکه
    0

    مرگ منصوری خائن ورشوه خوار مبارک .قضات کثیف ورشوه خوار داروی نظافت بهترین راه حل است .مجید داغستانی چنین سرنوشتی در انتظار توست

  • mohsen
    0

    این قاضی فاسد اگر بر می گشت و لب به اعتراف میگشود، شخص رئیس قبلی قوه قضاییه و خاندان لاریجانی ها رسوا میشدند و متهم، و آبرو ریزی بزرگی برای نظام، پس مسئولین رده بالای جمهوری اسلامی تصمیم گرفتند که بنده خدا از پنجره ی اتاقش پرواز کنه به ملکوت خدا به داد ما مردم بدبخت برسه از دست این ظالمین حکومت

  • ازاد
    0

    هادی الله یاری اگر این حکومت عوض بشود افغانستان ایران داشت ما کجا داریم مثل سوری ها به دریامون می ریزند

  • محمد
    0

    حالا قتل یا خودکشی برای این آقا مناسب بود ان شاء الله که هر کسی حق رو ناحق کنه مخصوصا قاضی که کارش قضاوت هست ولی فاسد هست به همین نوع مردن دچار بشه اختلاس میکنند بعد فرار میکنند فرار کردی جون عمت

  • رهام
    0

    آملی لاریجانی سر نخ خوبی است و بایستی محاکمه شود

  • بازنشسته
    0

    خدا میدونه حقیقت چیه شاید معافیای برادران دالتون کشتنش تا کثافت کاری خودشون با زبان اون فاسد رو نشه . الهم عجل ولیک

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها