هشت نکته از دادگاه اکبر طبری؛ یک میلیارد پول نقد در کیسه، توبه رفیق و همسر بی‌خبر!

از اسناد مکشوفه از دفتر نیاز آذری مشخص شد که طبری در ۱۵ فقره و جمعا ۵۴۰ میلیون تومان بابت سود پولهایش دریافت کرده است.

هشت نکته از دادگاه اکبر طبری؛ یک میلیارد پول نقد در کیسه، توبه رفیق و همسر بی‌خبر!

صبح دیروز چهارمین جلسه دادگاه اکبر طبری و رسیدگی به اتهامات او و متهمان دیگر این پرونده، به ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد. دادگاه امروز جزئیاتی بسیاری داشت. چند سند برای اولین بار منتشر شد و طبق روال جلسات قبل طبری همه چیز را انکار کرد. در ادامه هشت نکته‌ و یک بیوگرافی سیاه از یک مفسد اقتصادی را مرور می‌کنیم.

۱️ متهمی توبه کرد؛ فرهاد مشایخ، متهم‌ است در تغییر کاربری زمین‌های کلاک لواسان، واسطه شده تا مالک زمین، نجفی، متهم فراری، به طبری رشوه بدهد و کاربری‌ها تغییر پیدا کند. وکیل مشایخ امروز گفت: موکل من به محض دستگیری و در همان هفته اول، صادقانه همه مطالب را به عرض ضابطین و بازپرس پرونده رساند و همه گونه همکاری را به عمل آورد؛ موکل من فقط به عنوان واسطه و صرفا از روی روابط دوستانه بدون اطلاع از قصد مجرمانه سایرین، اقداماتی را انجام داده است. مطلب دیگر آنکه موکل من در فرآیند تحقیقات تمام تلاش خود را برای کشف حقیقت انجام داد و موید عرایض من آنکه نماینده دادستان وی را شایسته تخفیف دانسته است و شخص موکل من نیز ضمن پذیرش قصور خود اعلام کرده که عمدی در اقدامات انجام شده نداشته است و اگر حرکتی را انجام داده صرفا از روی اعتماد و دوستی بوده است.

۲️. قرارداد صوری یا حق مشاوره؛ وکیل اکبر طبری، امروز گفت پول و ملکی در خیابان کریم‌خان تهران که بابت زمین‌های کلاک به طبری پرداخته شده، برای قرارداد‌های جعاله مشاوره، کارشناسی و ساخت و ساز یا برای یک بوده و نه رشوه. نماینده دادستان، اما گفت که این قرارداد‌ها صوری بوده و توجیهی بوده‌اند برای انتقال میلیاردهاتومان رشوه و انتقال ملک کریم‌خان به طبری.

۳️ راضی به رشوه نبودم؛ از رشوه مصطفی نیاز آذری، متهم فراری دیگر، هم حرف به میان آمد و طبری مدعی شد پنج قطعه زمینی که در بابلسر از نیازآذری، گرفته درازای یک‌ میلیارد و نیم تومان پولی بوده که برای مشارکت تجاری به او داده‌ بوده، اما او نتوانسته‌ بود سود این پول و اصل سرمایه برگرداند. البته جناب طبری گفت به این کار راضی نبوده! (آن طور که دادستان گفت طبق بررسی اسناد مکشوفه از دفتر نیاز آذری پس از دستگیری در هشت نه سال پیش مشخص شد که طبری در ۱۵ فقره و جمعا ۵۴۰ میلیون تومان بابت سود پولهایش دریافت کرده است. سال ۹۴ نیاز آذری از کل اتهامات تبرئه می‌شود و همان سال ۵ فقره زمین جمعا به میزان ۱۵ هزار متر از شخصی دیگر به همسر متهم طبری منتقل می‌شود. طبق گزارش اتحادیه املاک عرصه این زمین‌ها ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است. حالا سوال این است چطور این ملک منتقل شده است؟ طبری می‌گوید که زمین‌های آنجا شالیزار است و در کلیپی نشان می‌دهد که آیا زمین شالیزار است یا خیر.)

۴️ رونمایی از آقای حسینی؛ معلوم شد طبری، در سرکشی به ویلایی که در این زمین‌ها، نیازآذری برای او ساخته، خویشتن را حسینی معرفی می‌کرده. جناب طبری گفت او خودش را حسینی معرفی می‌کرده تا مردم متوجه نشوند او کیست و از او کاری نخواهند! حالا گویا عکس طبری را به سرایدار ویلا نشان می‌دهند و او لو می‌دهد که همین آقا حسینی است و حقوقش را از همین شخص می‌گرفته است.

۵️ نیازی نبود همسرم بداند؛ قاضی از طبری پرسید چرا ویلایی که نیازآذری به او داده به‌ نام همسرش کرده و چرا همسرش از این‌که ملک به نام او است، بی‌خبر است؟ طبری گفت: من نمی‌خواستم کسی بداند که به نام من است اشکالی دارد که به اسم همسرم باشد؟ قاضی در ادامه با اشاره به اظهارات همسر متهم طبری بیان کرد: در تاریخ ۲.۵.۹۸ همسرتان نزد بازپرس اظهار داشته فردی که خانه به نامش شده را نمی‌شناسد و همچنین به دفترخانه نیز مراجعه نکرده است. طبری گفت: من از همسرم وکالت داشتم که این وکالتنامه از سال ۸۸ در دفتر خانه تنظیم شده بود. و همین حرف که طبری، نیازی نمی‌دیده همسرش را مطلع کند، پس از دادگاه سوژه شبکه های اجتماعی شده است.

۶️ ملک همسر شهید؛ بنابر کیفرخواست، طبری در روند انتقال مالکیت این املاک از نیازآذری به همسرش و افراد دیگر، در دفترخانه اسناد رسمی دست به جعل زده، سردفتر را تهدید کرده و اداره ثبت بابلسر، با این عنوان که این‌زمین‌ها به همسر یک شهید تعلق دارد، گول زده.

۷️ یک میلیارد پول نقد در کیسه؛ البته اکبر طبری مدعی شد برای پرونده‌های قضایی نیازآذری هیچ اعمال نفوذی در دادگاه‌ها نکرده و وکیل‌اش هم گفت هیچ سندی هم در این‌باره در پرونده نیست. اما نماینده دادستانی گفت در سال ۱۳۹۴، نیازآذری وقتی این زمین‌ها را به طبری داده که هم‌ زمان نیازآذری در یک پرونده فساد مالی دیگر تبرئه شده. در همان پرونده قدیمی نیازآذری، طبری برای آزادکردن موقت او به خانواده‌اش توصیه‌ کرده‌ بود یک‌ میلیارد پول نقد را داخل کیسه بگذارند و به بازپرس پرونده بدهند.

۸ نیاز آذری چه‌ها که نکرده است؛ قهرمانی نماینده دادستان در جلسه امروز جزئیاتی از فساد‌های اقتصادی مصطفی نیاز آذری پرداخت.

در سال ۹۰ گزارشی از وزارت اطلاعات به دستگاه قضایی پیرامون فساد گسترده اقتصادی نیاز آذری ارجاع می‌شود؛ در آن پرونده اعلام می‌شود نیاز آذری اتهامات گسترده‌ای از جمله قاچاق، پولشویی، گشایش اعتبار اسنادی با اسناد واهی، تسهیلات مجرمانه و رشاء داشته است.

در آن مقطع نیاز آذری از ارائه گزارش وزارت اطلاعات به دستگاه قضایی مطلع می‌شود و بلافاصله اقدام به خروج از کشور می‌کند، اما در فرودگاه امام خمینی (ره) دستگیر می‌شود و مورد بازجویی قرار می‌گیرد؛ همچنین در بازرسی از منزل نیاز آذری چند قبضه سلاح نیز کشف می‌شود؛ لذا نیاز آذری در اختیار ضابط قضایی قرار می‌گیرد.

نیاز آذری در ابتدای تحقیقات اقرار‌های خوبی می‌کند؛ در رابطه با گشایش اعتبارات اسنادی توسط نیاز آذری، باید بگویم که وی شرکتی با نام ویزور را در دبی تأسیس می‌کند که سهامداران این شرکت یک آقا و همسر نیاز آذری بودند؛ نیاز آذری پس از ثبت شرکت ویزور، در وزارتخانه مربوطه اقدام به ثبت سفارش می‌کند و اعلام می‌کند قصد دارد کالا‌های متعددی از جمله طلا و شکر و برنج وارد کند؛ لذا در بانک عامل اقدام به گشایش اعتبار می‌کند و ارز دولتی را دریافت می‌کند. حسب تحقیقات بازپرس، نیاز آذری ۱۵۱ فقره گشایش اعتباری داشت که البته ما تحقیق کردیم و متوجه شدیم گشایش‌های اعتباری او ۳۳۱ فقره بود؛ علی ایحال نیاز آذری از بانک عامل ارز دولتی را دریافت می‌کند و این ارز را به حساب شرکت ویزور که برای خودش بود منتقل می‌کند.

خب در اینجا نیاز آذری باید کالا‌هایی اعم از طلا یا برنج را وارد کشور می‌کرد، اما حسب اقاریر خودش، ارز‌های دریافتی را در صرافی‌های دبی به فروش رساند و بنا شد ریال آن را در ایران تحویل بگیرد؛ نیاز آذری برای اینکه کالا وارد کشور کند با یک متهم اقتصادی دیگر که در دبی طلا داشت، توافق مجرمانه‌ای را صورت می‌دهد و به او می‌گوید تو طلاهایت را به من بده تا من آن‌ها را به ایران منتقل کنم، سپس این طلا‌ها را در فرودگاه امام خمینی (ره) به تو تحویل می‌دهم و درصدی نیز به تو سود پرداخت می‌کنم.

آن متهم اقتصادی طلا‌ها را به نیاز آذری می‌دهد و بارنامه‌های جعلی صادر می‌کند؛ میزان این طلا‌ها ۲ تن و ۴۰۴ کیلوگرم بود که ظاهراً برای نیاز آذری بود، اما در واقع متعلق به ان متهم اقتصادی بود؛ علی ایحال آن‌ها برگه سبزی گمرکی خود را به بانک می‌برند و بانک اسناد مربوطه را صادر می‌کند و او نیز طلا‌های خود را تحویل می‌گیرد.

بنابراین نیاز آذری ارز دولتی دریافت کرده و این ارز را در بازار آزاد به فروش رسانده است، این اقدامات نیاز آذری موجب شد او به یکباره صاحب درآمد نجومی شود در حالی که آخرین مدل ماشینی که او سوار می‌شد پراید بود؛ علی ایحال نیاز آذری دستگیر می‌شود و به جرایم خود اقرار می‌کند و پس از آن فرد مورد اشاره نیز دستگیر می‌شود.

از اسناد مکشوفه از دفتر نیاز آذری مشخص شد که طبری در ۱۵ فقره و جمعا ۵۴۰ میلیون تومان بابت سود پولهایش دریافت کرده است. سال ۹۴ نیاز آذری از کل اتهامات تبرئه می‌شود و همان سال ۵ فقره زمین جمعا به میزان ۱۵ هزار متر از شخصی دیگر به همسر متهم طبری منتقل می‌شود. طبق گزارش اتحادیه املاک عرصه این زمین‌ها ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است. حالا سوال این است چطور این ملک منتقل شده است؟ طبری می‌گوید که زمین‌های آنجا شالیزار است و در کلیپی نشان می‌دهد که آیا زمین شالیزار است یا خیر. طبری در دفتر اسناد رسمی ۷۱۸ تهران حاضر می‌شود.

طبری ۵ فقره وکالت به افراد دیگر می‌دهد که پیگیر زمین باشند که سه فقره از آن وکالت‌ها را به برادر همسر نیاز آذری می‌دهد. طبری در دفترخانه حاضر می‌شود و دفتردار به او اعلام می‌کند باید اشخاص خودشان وکالت دهند که در این زمینه صاحب دفترخانه اظهار داشت طبری مرا تهدید کرد که تماس می‌گیرم که دفترخانه‌ات را ببندند.

طبری به جای همسرش اثر انگشت قید می‌کند و حتی در برخی موارد اثر انگشت دست چپشان را درج می‌کند که در این زمینه ۵ فقره جعل مرتکب می‌شوند. در این باره طبری به شخصی که کارمند قوه قضاییه بوده وکالت می‌دهد و ۱۵ روز مرخصی می‌دهد تا نقشه برداری ملک انجام شود. این فرد عنوان کرده طبری حتی برای پیگیری امور نیز به مدیر ثبت آنجا زنگ زد و کارمند قوه قضاییه اظهار کرده طبری گفته این ملک برای همسر شهید است. حتی تصاویری وجود دارد که طبری دستش را روی برگه نقل و انتقالات می‌گذارد و عکس می‌گیرد. در گزارش ناجا هم آمده که اثر انگشت‌ها با اثر انگشت همسر طبری مطابقت ندارد.

رشوه‌ها به اینجا ختم نمی‌شود و طبری از نیاز آذری می‌خواهد یک ویلا ساخته شود که در این باره نیاز آذری با شخصی قرارداد ساخت ویلا به مبلغ ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان امضا می‌کند و طبری در ساخت و ساز ملک دخالت می‌نماید و خودش را به عنوان حسینی معرفی می‌کند. چطور طبری می‌گوید که سودی نگرفته است؟ ساخت و ساز به طبری چه ارتباطی داشته که بر آن نظارت می‌کرده است؟

ملک واقع در بابلسر بسیار مرغوب است و در سال ۹۸ ارزش ملک ۴۲ میلیارد تومان بود. این ملک سه طبقه دارد که همراه با استخر ۴ طبقه میشود. ۱۲ اتاق مستر در آن وجود دارد. حتی سرایدار ملک هم گفته حقوقش را از شخصی به نام حسینی دریافت می‌کرده مالک ملک نیز حسینی است. در بررسی‌ها مشخص شد طبری خودش را به عنوان حسینی معرفی نموده است. مشروح دادگاه چهارم اکبر طبری را بخوانید.

منبع: فرارو

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • فاطمه
    0

    خوب بود زیاد بد نبود.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      سلام فقط اول خدا دوم رهبر سوم ریسی

  • کاربر ناشناس
    0

    سلام نظر اقای ریسی درست این 1درصد اقای طبری بوده این هم انقدر هست که گندش همه جارو گرفته تا کاخ دادگستریو این یک فقره درست بود که اطلاح طلب ها میگفتن مخروبه ای برای خودش حقیقت انکار ناپذریه همین رییسی وامثال او بدرد ریاست این سازمان ها میخورن فقط به خاطر مصونت قضایکه میدن راست راست هر کاری دلشون بخواد می کنن از مرتضوی گرفته تا بقیه قاتل ها زندگی می کنن ولی سیاسیها و توهم جاسوسی و غیره که 15 یا ابد یک روزتو زندان هستن عفو هم نمیخورن این نوع عدالت خیلی وقت رخت بر بسته از زمان حضرت علی

  • کاربر ناشناس
    0

    سلام چرا.اوایل.انقلاب خیلی راحت مجرم.را.اعدام.مکردند این طرف فرق.داره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها