انتشار اسناد آپارتمان گران قیمتی که اکبر طبری از نجفی اخذ کرد

مرکز رسانه قوه قضاییه اسنادی از ملکی در مجتمع سانا را منتشر کرد که به گواه این مرکز، انتقال ملکی در مجتمع سانا از نجفی به طبری و انتقال واحدی از طبری به دخترش را تایید می‌کند.

انتشار اسناد آپارتمان گران قیمتی که اکبر طبری از نجفی اخذ کرد

یکی از اتهامات اکبر طبری در جلسات گذشته دادگاه وی، دریافت ملکی گران قیمت در مجتمع سانا واقع در قیطریه تهران بود، این اتهام را نماینده دادستان اینگونه شرح داد: یکی از رشوه‌هایی که طبری دریافت کرده ملک سانا است، سانا یک مجتمع بزرگ تجاری اداری است و الان متری ۵۰ میلیون تومان است. آقای طبری یک واحد را به نام خود می‌خرد و واحد روبرویی نیز به نام پسر آقای نجفی است که این ملک نیز در تصرف آقای طبری بوده است تا جایی که به دختر او اختصاص داده‌اند و آن را برای کار عکاسی دخترشان در نظر گرفته بودند.

نماینده دادستان در قسمتی دیگر از دادگاه گفت: آقای طبری در ابتدا مدعی بود ملک برای او نیست، اما با مراجعه به اتحادیه عکاسان متوجه شدیم طبری ملک را به دخترش اجاره داده، شما اگر مالک نیستید چگونه ملک را اجاره دادید؟ در ادامه طبری عنوان کرد من مالک هستم و فقط این دو واحد را با آقای نجفی عوض کردیم.

قهرمانی در ادامه این پرسش را مطرح کرد که اگر شما ملک را با نجفی عوض کردید مستند شما کجاست؟ از سوی دیگر واحد آقای طبری ۸۹ متر و واحد آقای نجفی ۱۱۱ متر است. همچنین تمام شارژ واحدی که به نامتان نبوده را نیز پرداخت کردید.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حال با انتشار اسنادی مشخص شد املاک یاد شده از نجفی به طبری منتقل و از طرف طبری به دخترش اجاره داده شده است.

به گزارش ایرنا، تا کنون چهار جلسه رسیدگی به اتهمات اکبر طبری و دیگر متهمان برگزار شده است.

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و ۲۱ متهم دیگر نیز روز یکشنبه ۱۸ خرداد ماه در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی برگزار شد.

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و دیگر متهمان این پرونده، روز چهارشنبه ۲۱ خرداد ماه برگزار شد. همچنین اکبر طبری و متهمان دیگر این پرونده روز یکشنبه ۲۵ خرداد ماه در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران برای سومین جلسه رسیدگی به اتهامات خود به دادگاه فراخوانده شد.

چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه و متهمان دیگر این پرونده، امروز(سه شنبه) برگزار شد.

نماینده دادستان در جلسه نخست درباره عناوین اتهامی اکبر طبری در کیفرخواست گفت: متهم ردیف اول اکبر طبری فرزند احمد متولد بابل، ایرانی، شیعه، معاونت وقت اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه است که بر اساس کیفرخواست متهم است به مشارکت در تشکیل شبکه چند نفری در ارتشا، با وصف سردستگی، اخذ رشوه از حسن نجفی به مبلغ بیش از ۸۰ میلیارد ریال وجه نقد، اخذ زمین به مساحت ۳۰۰ متر مربع در خیابان کریم خان، اخذ زمینی مشجر به مساحت هزار و ۶۵۷ متر مربع واقع در قریه نجار کلای لواسان، اخذ آپارتمان اداری به مساحت ۱۰۸ متر مربع در مجتمع سانا، تسهیل وجه نقد به مبلغ ۱۰۰ هزار یورو، پولشویی از طریق تبدیل وجه نقد به سهام شرکت سیمان به مبلغ ۴۲ میلیارد ریال، دریافت رشوه از رسول دانیال زاده به مبلغ ۱۸۳ میلیارد و ۲۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال، دریافت رشوه از مصطفی نیاز آذری به میزان پنج قطعه زمین و یک ویلا در بابلسر، معاوضه سه دستگاه آپارتمان مسکونی متعلق به رسول دانیال زاده که هر سه واقع در کامرانیه شمالی در ساختمان لومار است.
قهرمانی تصریح کرد: دریافت رشوه از جلیل سبحانی بابت هزینه نصب کابینت در واحدی در مجتمع سانا به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال، پولشویی از طریق انتقال دو واحد آپارتمان در لومار به فرهاد مشایخ، پولشویی از طریق انتقال ویلای مصطفی نیاز آذری به خانم حکیمه شیرمحمدی، جعل و استفاده از اسناد مجعول در پرونده مصطفی نیازآذری، اعمال نفوذ با سوء استفاده از مستخدمان دولتی در پرونده رسول دانیال زاده، اعمال نفوذ با سوء استفاده از روابط خصوصی از مستخدمان دولتی در پرونده داوودی سرخوش شهری و سایرین، اعمال نفوذ در پرونده موضوع اتهامی وریا مولانایی، تاثیر دادن نفوذ در اقدامات اداری در پرونده علی دیواندری، گرفتن وعده و تعهد در پرونده سید هادی رضوی و خرید زمین از حمید محمدی از دیگر اتهامات وی است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حسن کچل
    0

    فقط اعدام وبس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها