توصیه‌های آیت‌الله علوی گرگانی به طلاب

یکی از مراجع تقلید ضمن بیان توصیه‌هایی به طلاب گفت: طلاب ضمن حضور منظم در کلاس‌ها، به پیش مطالعه، مطالعه دروس و مباحثه بپردازند تا زمینه دستیابی به کمال آنها فراهم شود.

توصیه‌های آیت‌الله علوی گرگانی به طلاب

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس،‌ آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب مرکز فقهی امام علی و بسیجیان پایگاه مقاومت فقه و بصیرت علوی اظهار کرد: بر اساس آیات و روایات خداوند برای اهل علم و کمال وظایفی تعیین کرده است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه متکفل دو مرحله است؛ در مرحله‌ای طلاب باید درس بخوانند و به مراتب اجتهاد کامل برسند و در مرحله‌ای دیگر به انذار بپردازند.

این مرجع تقلید با اشاره به تقسیم‌بندی طلاب گفت: در روحانیت دسته‌ای در فقه و فقاهت کامل می‌شوند و دسته‌ای دیگر برای انذار می‌روند؛ پیامبران نیز برای بشارت و انذار مبعوث شدند تا آیات خداوند را برای مردم بیان کنند.

وی با اشاره به مسائل و مباحث مورد نظر در حوزه علمیه عنوان کرد: طلاب باید حضور منظم در درس داشته باشند و باید نسبت به این مسئله دقت نظر بیشتری صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: در حوزه‌های علمیه قدیم پنجشنبه‌ها درس برگزار می‌شد و تنها جمعه تعطیل بود در حالی که اکنون پنجشنبه نیز درس تعطیل است.

وی یادآور شد: طلاب باید پس از درس به مطالعه بپردازند و مطالعات آنها به طور مستمر باشد و به مقایسه مطالب مطرح شده بپردازند.

آیت‌الله علوی گرگانی مسئله مباحثه را از دیگر موارد ذکر کرد و افزود: طلاب پس از دریافت درس باید مباحثه کنند؛ این امر سبب تثبیت درس می‌شود و در واقع سینه آنها حفظ خواهد شد برخی بزرگان از شب تا صبح به مباحثه علمی می‌پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: پیش مطالعه از ارکان دیگر است که بر این اساس طلبه پیش از بیان استاد مطالعه می‌کنند و در هنگام درس به تطابق می‌پردازند و در صورت اشکال با استاد در میان می‌گذارند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: طلاب لازم است به گونه‌ای درس‌ها را بیاموزند که علم آنها افزایش پیدا کند و به کمال برسند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها