محدودیت گردشگری در پاسارگاد

با نزدیک شدن به هفتم آبان ماه که علاقه‌مندان تاریخ ایران باستان آن را روز کوروش نامیده‌اند، محدودیت‌ها برای ورود گردشگران و علاقه‌مندان به پاسارگاد افزایش یافت.

محدودیت گردشگری در پاسارگاد

به گزارش خبر فوری به نقل از همشهری آنلاین، شرايط در پاسارگاد از چند روز پيش براي گردشگران تغيير كرده و براساس آنچه شاهدان عيني از اين محوطه ثبت جهاني شده ايران اطلاع داده‌اند كارت تردد براي ساكنان پاسارگاد صادر شده تا از ورود خودروها و افراد غيربومي به اين محوطه باستاني كشور در هفتم آبان ماه كه به روز بزرگداشت كورش شهرت يافته است جلوگيري شود.

اين در حالي است كه سال گذشته مراسم روز بزرگداشت كوروش در پاسارگاد با تدبير خوب مقامات استاني برگزار شد و موج زيادي از مردم سراسر ايران در پاسارگاد حضور يافتند و هيچ اتفاق غيرمنتظره‌اي نيز رخ نداد. مقامات استاني نيز با گردشگراني كه به پاسارگاد رفتند بيشترين تعامل را داشتند. امسال استانداري فارس ديروز در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: به‌دليل سوءاستفاده برخي از گروه‌هاي سياسي و ضدانقلاب، مجموعه توريستي پاسارگاد از پنجم تا هشتم آبان ماه تعطيل است.

همزمان با محدوديت‌هاي ايجاد شده براي ورود گردشگران به پاسارگاد چند تن از استادان نامدار ادب، تاريخ و فرهنگ ايران در نامه‌اي به رئيس‌جمهور از او خواستند اجازه برپايي بزرگداشت براي كوروش را صادر كند.

ميرجلال‌الدين كزازي و علي‌اصغر دادبه استادان ادب پارسي، دكتر ناصر تكميل‌ همايون استاد تاريخ و جامعه شناسي و دكتر حكمت‌الله ملاصالحي استاد باستان‌شناسي دانشگاه تهران در اين نامه از حسن روحاني رئيس‌جمهور خواسته‌اند به سازمان‌ها و نهادهاي متولي توصيه كند ياري رسان مردمي باشند كه هفتم آبان‌ماه به پاسارگاد مي‌روند.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها