راهکارهای کسب موفقیت در زندگی

یک روانشناس درباره راهکار‌هایی برای تحمل سختی‌ها در زندگی و رسیدن به موفقیت، توضیحاتی داد.

راهکارهای کسب موفقیت در زندگی

سروش قبادی رواشناس بالینی و مشاور درباره راهکار‌هایی برای تحمل سختی‌ها در زندگی و رسیدن به موفقیت، اظهار کرد: دنیایی که ما در آن زندگی می‏کنیم همراه با رنج‌‏ها و زحمت‏‌ها است.

وی با بیان اینکه اساس و پیکره موفقیت در میزان تحمل سختی‌ها و رنج‌هایی هست که افراد تحمل می‌کنند و برای رسیدن به موفقیت به توانمندی‌های خودشان تکیه می‌کنند، بیان کرد: زندگی ما کی تغییر می‌کند؟ زندگی شما وقتی تغییر می‌کند که شما تغییر بکنید، باور‌های محدود کننده خود را کنار بگذارید و باور کنید شما تنها کسی هستید که مسئول زندگی خودتان هستید.

این روانشناس با اشاره به اینکه مهم‌ترین رابطه‌ای که می‌توانید در زندگی داشته باشید، رابطه با خودتان است، گفت: از مشکلات، غیرممکن‌ها و چیز‌های از دست داده نهراسید. خودتان و واقعیت‌های زندگی خودتان را بسازید. برای پیدا کردن ریشه مشکلات باید به درون خودمان برگردیم و هر چیزی را در درون خودمان جستجو کنیم تا به موفقیت برسیم و ریشه موفقیت و شکست هایمان را آنجا پیدا کنیم. شرط تغییر و رشد در صورت پشتکار و دوام و ممارست شما را به موفقیت و آرامش می‌رساند.

قبادی تصریح کرد: بزرگترین گناه ترس است، به خصوص ترس از موفقیت. برای موفق شدن باید از گذشته درس گرفت و نقاط قوت خود خود را تقویت کنیم. همچنین فکر و میل خود را در مسیری که برای موفقیت انتخاب کرده ایم قرار دهیم. مسئولیت پذیر باشیم و در مقابل سختی‌هایی که در ادامه راه برایمان پیش می‌آید نباید شانه خالی کنیم. نکته‌ای مهم و اساسی در راه موفقیت ارزشمند دانستن خود و بهاء دادن به توانمندی‌های خودمان است. به این معنا که باور کنیم که می‌توانیم و در مسیر درست قدم گذاشته ایم.

وی درباره شش مهارت ساده و اساسی برای موفق شدن در زندگی، عنوان کرد: یکی از مهارت های اساسی، مهارت "نه" گفتن است؛ سبک زندگی و آموزش ما به گونه‌ای بوده که بیشتر تمایل به راضی نگه داشتن اطرافیان داریم تا توجه به خواسته‌های شخصی خودمان؛ و گاهی حتی اگر نتوانیم کاری انجام بدهیم دچار گناه می‌شویم. آموزش نه گفتن و اینکه یاد بگیریم نسبت به نه گفتن احساس بدی نداشته باشیم، مهارتی ضروری برای یک زندگی موفق است.

این روانشناس با اشاره به اینکه پذیرفتن پاسخ رد یکی مهارت ساده و اساسی برای موفق شدن در زندگی است، افزود: ترس از پاسخ رد شنیدن و پس زده شدن بسیاری از ما را از رفتن به دنبال بزرگترین رویاهایمان باز می‌دارد. یاد گرفتن پذیرش عدم موافق بودن دیگران با ما کلید خوشبختی است.

قبادی با بیان اینکه درک از خواسته‌ها و نیاز‌های درونی خودمان از دیگر مهارت هاست، ادامه داد: افراد برای اینکه در مسیر درست قرار بگیرند، نخست خواسته‌های درونی خود را شناسایی می‌کنند و در همین مسیر با قدرت ادامه می‌دهند. بسیاری از ما برای برای جلب محبت و تایید دیگران در تشخیص اینکه دیگران چی می‌خواهند و اولویت بخشیدن به خواسته‌های آنان متخصص می‌شویم.

وی با تاکید براینکه گوش دادن به راهنمایی درونی از دیگر مهارت ها برای موفقیت در زندگی است، اضافه کرد: آموختن توجه کردن به راهنمایی‌های درونی می‌تواند نقش بزرگی در داشتن زندگی شاد ایفا کند. علی رغم گوش دادن و توجه کردن به تجربه‌های دیگران برای موفقیت لازم است تا از خرد درونی بهره ببریم.

این روانشناس با بیان اینکه قرار دادن لذت در اولویت از دیگر مهارت هاست، گفت: داشتن اراده برای اینکه بتوانیم لذت و شادی را به زندگی خود بیاوریم و منتظر نباشیم تا موفق بشویم و سپس این کار را انجام دهیم خود نکته مهم و محرکی برای قرار گرفتن در مسیر درست است.

قبادی با بیان اینکه کمک گرفتن از تجربیات دیگران از دیگر مهارت ساده و اساسی برای موفق شدن در زندگی است، خاطرنشان کرد: ترس از شنیدن کلمه"نه" و سربار شدن دیگران ما را از تقاضای کمک از تجربیات افراد برای رسیدن به چیز دلخواهمان باز می‌دارد؛ و این مساله باید برای اشخاص حل شود، زیرا انجام کار‌ها نیاز به بهره گرفتن از تجربه‌های دیگران دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها