کولایی در گفت وگو با خبرفوری:

مدیران دانشگاهی اجازه ندادند الهام امین‎زاده وزیر شود/روحانی باید پاسخگو باشد

یک فعال سیاسی اصلاح‎طلب از روند مدیران دانشگاهی برای حضور یک زن در وزارتخانه علوم انتقاد کرد.

مدیران دانشگاهی اجازه ندادند الهام امین‎زاده وزیر شود/روحانی باید پاسخگو باشد

الهه کولایی فعال سیاسی اصلاح‎طلب در گفت وگو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری با انتقاد از رویکرد رئیس‎جمهور در عدم معرفی یک زن به عنوان وزیرعلوم تاکید کرد: متاسفانه از همان ابتدا در بین گزینه‎های دولتمردان و البته مدیران دانشگاهی که به رئیس‎جمهور مشورت می‎دادند نام زنی برای حضور در وزاتخانه علوم وجود نداشت.

وی تصریح کرد: هرچند در ابتدا الهام امین‎زاده یکی از گزینه‎های اصلی برای حضور در وزاتخانه علوم محسوب می‎شد و از نظر اجرایی نیز زن و شخصیتی توانمند بود اما متاسفانه عدم همراهی دوستان در بدنه دانشگاه و دولت سبب شد تا هیچ زنی در کابینه دوازدهم حضور نداشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‎طلب خاطرنشان کرد: فضای مردانه مدیریت دانشگاه‎ها در دولت دوازدهم نیز اجازه نداد تا یک زن سکاندار وزراتخانه علوم باشد روندی که بدون شک رئیس‎جمهور محترم باید پاسخگو آن باشد و تدابیر لازم را در این راستا اتخاذ کند.

کولایی خاطرنشان کرد: در فضایی که متاسفانه روسای دانشگاه‎های آن در اختیار مردان است به طورحتم بستر و زمینه لازم برای حضور زنان در مراتب دولتی نیز کمتر فراهم می‎شود روندی که به وضوح در انتخاب وزیرعلوم آن را مشاهده کردیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم رئیس‎جمهور که شعار تدبیر و عقلانیت را محور اصلی رویکرد دولت خود قرار دادند با درایت و هوشیاری بیشتری در جهت تحقق مطالبات زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور وارد عمل شوند و اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند چرا که ادامه رویه فعلی بدون شک به ضرر دولت خواهد بود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟