مشاور علی لاریجانی:

لاریجانی برای کاندیداتوری نیاز به ریکاوری دارد/ احمدی نژاد حتما می‌آید

منصور حقیقت پور فعال سیاسی اصولگرا گفت: شکل و شمایل انتخابات مجلس و ریاست جمهوری با هم فرق می کند و اصولگرایان در ادوار گذشته نیز نتوانستند روی یک نامزد به اجماع برسند.

لاریجانی برای کاندیداتوری نیاز به ریکاوری دارد/ احمدی نژاد حتما می‌آید

یک سال تا انتخابات ریاست جمهوری زمان باقی است و شخصیت های سیاسی از هم اکنون مشغول سنجش فضا برای حضور در رقابت 1400 هستند. البته هرچه دست اصلاح طلبان برای انتخاب نامزد بسته است، اصولگرایان چهره های بسیاری را دارند که می توانند وارد این عرصه کنند.

برای بررسی این موضوع با منصور حقیقت پور مشاور علی لاریجانی در مجلس دهم گفتگو کردیم.

*****

آیا اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری با یک نامزد وارد عرصه رقابت می شوند یا با توجه به نتیجه انتخابات مجلس با چندکاندیدا را به میدان می آیند؟

شکل و شمایل انتخابات مجلس و ریاست جمهوری با هم فرق می کند و اصولگرایان در ادوار گذشته نیز نتوانستند روی یک نامزد به اجماع برسند. حتی وقتی بزرگانی مثل مرحوم آیت الله مهدوی کنی هم در سال 92 چنین موضوعی را دنبال کردند تلاش های ایشان به نتیجه نرسید. در مجموع معتقدم کسانی باید وارد این عرصه شوند که شیخوخیت لازم را برای حضور در این پوزیشن داشته باشند. انصافا ریاست جمهوری جایی برای آزمون و خطا نیست.

کدام شخصیت های اصولگرا چنین ویژگی را دارند؟

جامعه ما پر استعداد است، در همین انتخابات هیأت رئیسه مجلس وزن مدیریتی آقای قالیباف با وزن دیگر نامزدها یکی نبود. فاصله بین آقای قالیباف و آنها بسیار زیاد بود. کسی باید رئیس جمهور شود که دنیا روی او حساب کند.

آیا آقای قالیباف برای ریاست جمهوری نامزد می شود؟

ایشان دارد نیرو به مجلس وارد می کند تا کارها خوب جلو برود. این تغییرات نشان می دهد که برنامه او در مجلس برای یک سال نیست. اگر قرار بود آقای قالیباف برای ریاست جمهوری بیاید بیشتر به همین نیروهای موجود مجلس تکیه می کرد. کسانی که جدید می آیند برای انجام یک سال کار نیستند. به نظر می رسد برنامه آقای قالیباف این باشد مسئولیت حضور در مجلس را برای چهار سال ادامه دهد و تکمیل کند.

آقای لاریجانی چه طور؟

آقای لاریجانی ظرفیت بزرگی برای نظام محسوب می شود و ظرفیت کاندیداتوری برای ریاست جمهوری را دارد. از آنجاکه چند ماهی لازم است آقای لاریجانی ریکاوری سیاسی شود الان قضاوت در این باره زود است باید اجازه داد چندماهی بگذرد بعد ببینیم تصمیم آقای لاریجانی چیست. در مجموع آقای لاریجانی راهکار حل مسائل و مشکلات کشور را می داند و بر بافت مدیریت کشور اشراف دارد بنابراین اگر خودشان اراده کند می تواند کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری باشد.

آقای سعید جلیلی دوباره شانس خودش را محک می زند؟

خیر. یک بار شانس خودش را سال 92 امتحان کرد و نگرفت به نظرم جای دیگری به نظام کمک کند.

آقای ضرغامی می آید؟

خیر. درباره ایشان هم موضوع ظرفیت کاندیداتوری و هم مقبولیت اجتماعی مهم است.

پس این طور که شما می گویید اصولگراها با چهره های جدید و تجربه نشده در انتخابات ریاست جمهوری وارد میدان می شوند؟

معتقدم آقای احمدی نژاد بدون توجه به نظر شورای نگهبان حتما می‌آید. شخصیت های اصولگرای دیگری حتما به صحنه خواهند آمد باید چند ماهی بگذرد تا نام های آنها یکی یکی مطرح شود.

منبع: نامه نیوز

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • کاربر ناشناس
    0

    تو رو خدا لاریجانی دیگه کاندید نشه دیگه چند سال مجلس بود بسشس دیگه حالا میخواد چند سال هم رییس جمهور بشه وای خدا به ما مردم بدبخت رحم کن .

  • سید
    0

    این اقای مشاورلاریجانی بدون لاریجانی هم میتونه زنذه باشه

  • ناظمی
    0

    جناب مشاورمیشه بفرماییدکه چرا اقای لابیجانی تواین ۱۲سال دیکتاتوریش ازراهکارهایش جهت حل مشکلات مملکت استفاده نکرد؟فکرکنم ایشون دیگه تنها تلی که۰۰۰۰۰۰باشه ریاست جمهوریه که میخاد اون روهم انجام بده

  • ع
    0

    لاریجانی خودش مشاور است .مگر می شود مشاور مشاور داشته باشد..احتمالا لاریجانی حقوقش را با ای جان نصف می نمایند..

  • اسماعیل چمنی.
    0

    فقط....فقط....فقط.... محمود احمدی نزاد... ودیگر هیچ کس....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها