دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه برترین دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: این دانشگاه با ۵۰ پله صعود نسبت به سال قبل در رتبه ۳۵۰-۳۰۰ دانشگاه‌های آسیا طبق فهرست سیستم رتبه‌بندی تایمز قرار گرفت.

دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه برترین دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت

محمدمهدی فاتح ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه طی اعلام لیست دانشگاه‌های برتر آسیا توسط سیستم رتبه‌بندی تایمز به عنوان معتبرترین سیستم رتبه‌بندی، این دانشگاه در رتبه ۳۵۰-۳۰۰ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت، بیان کرد: این دانشگاه ۵۰ پله نسبت به سال قبل صعود داشته است.

وی با بیان اینکه پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی در سطح بین‌المللی است که در ۲۰۱۳ میلادی برای اولین بار رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه‌بندی‌های بین‌المللی خود انجام داد، ابراز کرد: در این گزارش و رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی سال ۲۰۲۰ از جمهوری‌اسلامی ایران تعداد ۴۰ دانشگاه از جمله دانشگاه صنعتی شاهرود حضورداشته‌اند.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: روش شناسی این رتبه‌بندی همانند روش شناسی رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها است که از ۱۳ شاخص در قالب پنج معیار آموزش، پژوهش، استنادها، درآمد صنعتی و وجهه بین‌المللی بهره می‌گیرد با این حال در رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی، پس از محاسبه امتیازات بر اساس شاخص‌ها و نتایج کسب‌شده را بر اساس دانشگاه‌های موجود در این رتبه‌بندی باز تنظیم می‌کند.

فاتح افزود: در این رتبه‌بندی دانشگاه‌های چین رتبه‌های اول و دوم را در بین دانشگاه‌های آسیایی به خود اختصاص داده‌اند و این برای اولین بار است که دو دانشگاه از چین در صدر جدول این رتبه‌بندی دیده می‌شود و دانشگاه‌های سنگاپور و هنگ‌کنگ در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها