روحاني در قدمگاهي متفاوت/آيا اصلاح طلبان به رئيس جمهور پشت خواهند كرد؟

روحاني در انتخاب وزير علوم برخلاف نظر اصلاح طلبان رفتار كرد روندي كه موج انتقاد اصلاح طلبان از وي را به دنبال داشت.

روحاني در قدمگاهي متفاوت/آيا اصلاح طلبان به رئيس جمهور پشت خواهند كرد؟

به گزارش خبرنگار سياسي سايت خبرفوري معرفي دو گزينه پيشنهادي علوم و نيرو از سوي روحاني بار ديگر با رويكردي متفاوت از نظر و نگاه اصلاح طلبان به عنوان حاميان اصلي روحاني تنش و اختلاف ميان اين طيف سياسي را با دولت و شخص رئيس جمهور افزايش داده است.

روحاني در طي چندماه اخير كه سكاندار كابينه دوازدهم بوده است در جهت تحقق مطالبات اصلاح طلبان در چينش كابينه، تعيين وزير زن و البته معرفي گزينه هاي اصلاح طلب براي دولت با رويكرد ديگري واردعمل شده روندي كه موج انتقادات مربوط به دولت دوازدهم را افزايش داده است.

اين بار نيز روحاني با معرفي منصور غلامي چهره اي اصولگرا براي وزارت علوم اصلاح طلبان را رنجيده خاطر كرده است روندي كه شايد حكايت از محدوديت هايي دارد كه رئيس جمهور سربسته از آن سخن گفته و قصد افشا آن را ندارد از اين رو در گفت و گو با سه چهره اصلاح طلب رويكردهاي اخير روحاني را مورد ارزيابي قرار داديم.

روحاني در انتخاب وزير زن محدوديت داشت

محمدرضا تابش نماينده اصلاح طلب مجلس در گفت و گو با خبرنگار سياسي سايت خبرفوري درباره معرفي گزينه هاي پيشنهادي علوم و نيرو از سوي رئيس جمهور گفت: در جمهوري اسلامي ايران و طبق قانون اساسي رئيس جمهور در انتخاب وزراي پيشنهادي خود مختار است اما بدون شك رئيس جمهور بايد از نظر مشورتي جريانات و چهره هاي سياسي در تصميم گيري خود استفاده كند.

وي تاكيد كرد: دو گزينه معرفي شده از سوي روحاني براي حضور در وزارت نيرو و علوم افراد شاخصي هستند و كارنامه كاري مشخصي دارند اما تصميم گيرنده اصلي براي حضور آنها در اين دو وزارتخانه نمايندگان هستند.


عضو هيئت رئيسه فراكسيون اميد با بيان اينكه اظهارنظر درباره اين دو فرد در شرايط فعلي زود است تصريح كرد: تا زماني كه نمايندگان با اين افراد جلسه و نشست مشتركي نداشته باشند اظهارنظر درباره اين افراد زود است و نمي توان در اين باره قضاوتي كرد.


تابش تاكيد كرد: اميدواريم اين افراد در جلسات مشترك خود با نمايندگان با ارائه برنامه هاي خود بتوانند نظر نمايندگان را جلب كنند.


وي درباره عدم معرفي وزير زن از سوي روحاني براي دو وزارت علوم و نيرو گفت: روحاني پيشتر در زمان معرفي كابينه درباره محدوديت هاي خود براي معرفي زنان در كابينه صحبت كرده بود كه معلوم است اين رويه هنوز ادامه داد است كه اميدواريم هرچه سريعتر به پايان برسد.


عضو هيئت رئيسه فراكسيون اميد درباره انتقاد برخي از چهره ها و جريانات اصلاح طلب از رويه فعلي روحاني خاطرنشان كرد: بدون شك اصلاح طلبان در كنار حمايت از دولت پيشنهادات و مطالباتي دارند كه دولت بايد در جهت تحقق آنها وارد عمل شود.


تابش در پايان تاكيد كرد: اصلاح طلبان انتقاداتي را به رويكردهاي برخي از دولتمردان و شخص رئيس جمهور دارند كه آن را به دولت منتقل كردند از اين رو منتظريم تا در آينده نزديك اقدامات لازم براي تحقق اين خواسته ها صورت گيرد.

روحاني براي وزارت علوم نظر اصلاح طلبان را ناديده گرفت

محمدجواد حق شناس عضو حزب اعتماد ملي در گفت و گو با خبرنگار سياسي سايت خبرفوري درباره انتقادات مطرح شده از سوي جريانات سياسي به انتخاب وزير پيشنهادي علوم از سوي رئيس جمهور گفت: آنچه از سوي جريانات و برخي از چهره هاي اصلاح طلب پيرامون معرفي غلامي براي وزارت علوم صورت گرفته شايد به حق باشد اما بدون شك تصميم گيرنده اصلي درباره اين موضوع رئيس جمهور است.


وي با اشاره به اينكه گزينه هاي متعددي براي حضور در وزارت علوم مطرح بودند تاكيد كرد: انتظار مي رفت رئيس جمهور با توجه به خواسته و مطالبه جريانات سياسي كه در حمايت از وي در انتخابات نقش مهمي داشتند در جهت انتخاب گزينه پيشنهادي علوم وارد عمل مي شد.


عضو حزب اعتماد ملي خاطرنشان كرد: اميدواريم روحاني و اطرافيان وي حمايت اصلاح طلبان از دولت يازدهم و دوازدهم را فراموش نكنند و در جهت توجه به مطالبات اين طيف سياسي وارد عمل شوند.


حق شناس با بيان اينكه عدم وجود يك گزينه زن در كابينه دوازدهم جاي تاسف دارد تصريح كرد: رئيس جمهور بدون شك بايد درباره اين موضوع صراحتا به زنان كه در ميزان راي وي در انتخابات تاثير بسزايي داشتند پاسخگو باشد چرا كه اين خواسته كوچكترين مطالبه زنان از دولت محسوب مي شود كه اميدوار بوديم در معرفي دو گزينه باقي مانده جبران شود كه اين رويه متاسفانه صورت نگرفت.


وي درباره موفقيت گزينه هاي پيشنهادي دولت براي وزارت علوم و نيرو تاكيد كرد: تصميم گيرنده اصلي درباره اين موضوع منتخبين ملت هستند از اين رو بايد منتظر نظر نمايندگان ملت در اين راستا باشيم.

رئيس جمهور بايد درباره عدم معرفي وزير زن توضيح دهد

طيبه سياووشي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار سياسي سايت خبرفوري درباره عدم معرفي گزينه زن در بين دو وزير نيرو و علوم تاكيد كرد: بدون شك زنان جامعه ما به عنوان حاميان اصلي رئيس جمهور در انتخابات رياست جمهوري مطالبه به حقي درباره حضور زنان در كابينه داشتند كه امروز محقق پيدا نشده است.


وي تصريح كرد: انتظار داريم رئيس جمهور با توجه به قابليت بانوان كشورمان توضيحات لازم را درباره عدم معرفي زنان در كابينه دوازدهم صراحتا بيان كند.


نماينده مردم تهران با بيان اينكه رويه اتخاذ شده در تعيين گزينه پيشنهادي علوم مدنظر اصلاح طلبان نبود گفت: بدون شك بعد از تشكيل جلسه با گزينه هاي پيشنهادي علوم و نيرو نمايندگان مي توانند تصميم قطعي را درباره اين دو فرد اتخاذ كنند.


سياووشي با اشاره به اينكه مطالبه اصلاح طلبان در انتخاب گزينه پيشنهادي وزرات علوم با توجه به مكاتبات اصلاح طلبان و برخي نمايندگان عضو فراكسيون اميد بي نتيجه ماند خاطرنشان كرد: اميدواريم گزينه پيشنهادي علوم بتواند با ارائه برنامه جامع و البته كاربردي نسبت به آنچه مردم و به خصوص قشر دانشجو مطالبه دارند راي لازم را از مجلس كسب كند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها