کشاورزان چگونه از برق رایگان برخوردار می‌شوند؟

دارندگان چاه‌های کشاورزی اگر در چهار ساعت اوج مصرف (۱۲- ۱۶) فصل تابستان موتورهای چاه خود را خاموش کنند در مابقی ساعت‌ها از برق رایگان بهره‌مند خواهند شد.

کشاورزان چگونه از برق رایگان برخوردار می‌شوند؟

«مصطفی رجبی مشهدی» سخنگوی صنعت برق روز دوشنبه افزود: خاموش شدن چاه‌ها در ساعت اوج مصرف کمک بسیار موثری است که کشاورزان می‌توانند به پایداری شبکه برق کنند.

وی ادامه داد: تعرفه برای همه مشترکان برق امسال نیز همانند پارسال هفت درصد افزایش یافته که این افزایش شامل چاه‌های کشاورزی هم شده است و اگر مشترکی رعایت الگوی مصرف را نداشته باشد مشمول تعرفه بیشتر خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق گفت: امسال همانند پارسال برای دارندگان چاه‌های کشاورزی مشوق در نظر گرفته شده و کشاورزان رعایت کننده زمان خاموشی‌ موتور چاه از این مشوق برخودار خواهند شد.

رجبی مشهدی افزود: پارسال خیلی از کشاورزان همکاری لازم را با صنعت برق داشتند که بر همین اساس از مشوق‌های در نظر گرفته شده برخوردار شدند.

وی ادامه داد: کشاورزانی که بتوانند مصرف خود را از ساعات ۱۲ تا ۱۶ به ساعت‌های دیگر تغییر دهند در طول تابستان قبض مجانی مصرف برق دریافت خواهند کرد.

مجری طرح توسعه شبکه برق چاه‌های کشاورزی اسفندماه پارسال گفت: سالانه ۱۲ هزار حلقه چاه کشاورزی برقدار می‌شوند و به دنبال آن تجهیزات هوشمندسازی نیز برروی این چاه‌ها نصب خواهد شد.

«حسین محمودی» افزود: برقی سازی چاه‌های کشاورزی بر اساس یک برنامه چهارساله که به شرکت‌های توزیع برق در استان‌ها از سوی وزارت نیرو ابلاغ شده، در حال اجرا شدن است.

وی گفت: برنامه برقی سازی چاه‌ها با همکاری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت اجرایی می شود و براساس قراردادی که با این شرکت امضا شده مقرر است، از محل منابع حاصل از صرفه جویی ایجادشده برقی ساختن چاه ها تداوم داشته باشد.

محمودی اضافه کرد: اکنون حدود ۲۶ هزار حلقه چاه برق دار در کشور وجود دارد که تلاش بر این است کنتورهای هوشمند نیز برروی این چاه ها نصب شود.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها